וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בריטניה תיסוג מעירק במרץ

עידן דורנר

10.12.2008 / 11:22

הממשלה הבריטית הודיעה כי בשל "השיפור הניכר" במצב הביטחוני בעירק, החיילים הבריטים יוכלו לסגת כבר בתוך 3 חודשים

בריטניה יכולה להסיג את כוחותיה מעירק החל מחודש מרץ, מכיוון שחלה "התקדמות משמעותית" במצב הביטחוני במדינה. כך מסרה היום (רביעי) ממשלת בריטניה. לבריטניה יש כיום 4,100 חיילים המוצבים בעירק, מרביתם בבצרה. דוברת שר ההגנה אמרה כי "השיפור במצב הביטחוני בבצרה יאפשר שינוי דרמטי במשימה בתחילת 2009". היא סירבה לאשר או להכחיש כי הנסיגה אכן תחל בחודש מרץ, כפי שמדווחת התקשורת הבריטית.

היא הוסיפה כי "העמדה שלנו נותרה זהה: נבצע הערכת מצב בבוא העת, אך אכן יש התקדמות משמעותית". לדבריה, הודות למאמצין של עירק, בריטניה וכוחות הקואליציה, בצרה היא כעת עיר "שעברה שינוי. לכן אנו מצפים לשינוי במשימות של הצבא ב-2009".

רשת BBC וכמה עיתונים בבריטניה ציטטו בכיר במערכת הביטחון, שביקש להישאר בעילום שם, לפיו כמה אלפי חיילים אמריקאים יחליפו את הכוח הבריטי המוצב בבצרה.

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר היה בעל בריתו הקרוב ביותר של נשיא ארה"ב, שתמך ביציאה למלחמה במרץ 2003. הוא שלח 45 אלף חיילים בריטים למדינה, מהלך שעלה לו בתמיכה הציבורית הנרחבת לה זכה לפני המחלמה. מאז הפלישה נהרגו 176 בריטים בעירק.

ראש הממשלה גורדון בראון, שהחליף את בלייר, החל בהוצאת מרבית הכוחות הבריטים מהמדינה והודיע כי הוא מקווה להוציא את כולם עד אמצע השנה הבאה, כצעד הנתפס בידי רבים כדרך לקרוץ לבוחרים לקראת הבחירות שיערכו בשנת 2010.

לפי ה"גרדיאן", הנסיגה תחל במרץ והחייל האחרון יעזוב את המדינה ביוני. ה"טיימס" סייג את הדברים וציין כי הנסיגה תלויה ברמת האלימות במהלך הבחירות בעירק, שייערכו בסוף ינואר. מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון הגנרל דיוויד פטראוס אמר השבוע כי רמת האלימות בעירק היא הנמוכה ביותר מאז אמצע שנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully