וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "להוציא את הדיון על עזה מהפוליטיקה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

10.12.2008 / 11:56

שר הביטחון ביקר במרומז את לבני בעת סיור בצפון: "אני ממליץ לכולם להפסיק לדבר ולחכות". אולמרט, ברק ולבני דנים כעת בדרכי התגובה להמשך ירי הקסאם

ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק דנים כעת (רביעי) בעתיד הרגיעה ברצועת עזה, שצפויה להסתיים בקרוב ובדרכי התגובה להמשך הירי של רקטות הקסאם. פגישת השלושה מתקיימת לבקשת לבני. לפני ישיבת ממשלה בתחילת השבוע, קראה לבני להגיב בירי על ירי הרקטות מעזה.

לפני הדיון אמר ברק במהלך ביקור בתרגיל של צבאי ברמת הגולן: "אנחנו נפעל במקום, בזמן הנכונים ובשיקול דעת ואחריות. הדיבורים המיותרים, בעיקר בעונה הפוליטית הזו, אינם מועילים לתכליתיות של פעולה בעזה ובבחירת הזמן הנכון לביצועה". בביקורת מרומזת על לבני, אמר ברק: "אני ממליץ לכולם להפסיק לדבר ולחכות. אני בטוח שצריך להוציא את כל הדיון בסוגיית עזה מהוויכוח הפוליטי, זה מיותר לחלוטין".

תוקף הסכם הרגיעה יפוג לקראת סוף החודש ולדברי לבני, "גם כך הסכם הרגיעה לא מכובד על ידי הצד הפלסטיני. כעת, נדרשת חשיבה מחודשת כבר עכשיו כיצד עלינו לפעול". גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו לוואלה! חדשות כי "הדיון היום הוא אחד מדיונים רבים אחרים, והוא לא מכריע יותר מכל דיון אחר".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי אמר הבוקר לקראת פגישת פורום השלישייה כי "הרגיעה היא וירטואלית והפתרון צריך להיות משולב בפעילות אווירית כירורגית ממוקדת וטבעת חנק כלכלית שכוללת פגיעה בתשתיות, אבל לא פעילות קרקעית. על היועצים המשפטיים להנחות באילו נסיבות ניתן לפעול ולא להורות על אי פעילות. עד היום לא פעלנו ובקושי התקיימו דיונים. צריכים להתכנס ולקבל החלטה".

ואילו שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) קרא, לקראת הפגישה, להיכנס לעזה בפעולה צבאית רחבת היקף מהיבשה, מהאוויר ומהים. "זה לא סוד שכל המדינה נמצאת תחת איום מפני ירי טילים", אמר. "טווח הטילים שבידי הסורים והחיזבאללה הולך וגדל. מיגון וחלוקת עלונים מאת פיקוד העורף אינם מספיקים. זו רק אשליה. מיגון אינו מיגור. יש צורך בפעולה רחבה נגד הטרור העזתי וחיסול שלטון החמאס".

האי רגיעה נמשכת

גם הבוקר נורתה רקטת קסאם לעבר ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח סמוך למועצה האיזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

עקב השקט ששרר אתמול בדרום החליט שר הביטחון לפתוח את המעברים לרצועת עזה לאחר שהיו סגורים בימים האחרונים בשל ירי רקטות ופצצות מרגמה מהרצועה לכיוון ישראל. המעברים לרצועה נסגרו בהוראת ברק בתגובה על ירי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר ישראל בשבועיים האחרונים. במהלך סוף השבוע נורו כ-10 רקטות קסאם למערב הנגב ועוד שני טילי גראד לעבר אשקלון. ביום ראשון נורו עוד שתי רקטות קסאם, ואתמול נורתה רקטה אחת שנפלה בשטח הפלסטיני. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully