וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדום היום אדום מאוד

10.11.2001 / 18:02

במשחק סוער בטדי ניצחה הפועל חיפה 2:3 את בית"ר, שנותרה בשמונה שחקנים. מול אוהדי בית"ר לא היסס שטרית, והרחיק את קורנפיין, פאפורה, וחסן. אברבנל כבש צמד

9000 הצופים שהגיעו הערב לאיצטדיון טדי בבירה שיפשפו את עיניהם. השופט שי שטרית שלף שלושה כרטיסים אדומים לשחקני בית"ר ירושלים - איציק קורנפיין, קורנליו פאפורה ומנור חסן - והקבוצה המארחת הפסידה 3:2 להפועל חיפה במסגרת המחזור התשיעי בליגת העל. מעבר לאדומים היה גם מעט כדורגל: חסן המורחק ופאצ'ה המוחלף כבשו לבית"ר, אלירן אלקיים הבקיע את הראשון לחיפה ואלי אברבנל קינח בצמד פרטי.

אגב, הפעם האחרונה בה הורחקו שלושה שחקנים מקבוצה אחת באותו משחק אירעה בעונת 95/96, בהתמודדות בין הפועל חיפה (כן, שוב חיפה) ומכבי ת"א בקרית-אליעזר. יצחק בן-יצחק שלף כרטיסים אדומים לאיציק זוהר, אבי נמני וגדי ברומר ממכבי ת"א והקבוצה המארחת ניצלה זאת לנצחון 0:3 חלק.

בית"ר ירושלים עלתה לכר הדשא בטדי במטרה להמשיך את מגמת ההשתפרות שהיא מפגינה אחרי פתיחת העונה הלא טובה שלה. היכולת שהציגו החניכים של יוסי מזרחי בתיקו 1:1 בבלומפילד מול מכבי ת"א במחזור האחרון נתנה הרבה מקום לאופטימיות לאוהדים הירושלמים. מנור חסן, שהציג יכולת גבוהה מאז הצטרף למועדון, קיבל אשראי בהרכב הפותח, איציק קורנפיין פתח למרות פציעה קלה אבל הוא בוודאי לא יזכור את המשחק הזה לטובה.

הפועל חיפה של גיא לוי הגיעה בתקופה לא טובה מבחינתה. אחרי פתיחת עונה טובה ואופטימית החלה ההידרדות, אשר הגיעה לשיאה בהפסד 2:0 בקרית-אליעזר למכבי נתניה. דמיטרי אוליאנוב ואולג יילשב פתחו בחולית הקישור, מיכאל אניצ'יץ' הפצוע נעדר. בין הקורות פתח שוער המשנה, ענאן פארו, במקומו של אבי פרץ המורחק.

שער מוקדם של חסן

כבר בדקה ה-6 עלתה בית"ר ירושלים ליתרון ראשון: מנור חסן, הגיבור החדש של הצהובים-שחורים, מצא את הרשת בבעיטה ישירה מנקודת הקרן, אשר הכניעה את השוער המחליף של חיפה, ענאן פארו. נג'ואן גרייב הגיע להזדמנות הראשונה של חיפה בדקה ה-14, אבל כדור הרוחב שהעביר לא היה מדוייק.

מהפך של חיפה, אדום לקורנפיין

הפועל חיפה הגיבה לשער שספגה בסדרה של התקפות על השער של קורנפיין, כאשר בית"ר מתבססת בעיקר על התקפות מתפרצות. אורן נסים עוד הספיק לכבוש שער שנפסל מחמת נבדל, לפני שהחיפאים הצליחו לכבוש בדקה ה-29 את שער השוויון: אלירן אלקיים עלה לעזרת ההתקפה ונגח מ-12 מ' לקורה ופנימה - 1:1 בטדי.

על סף סיום המחצית הראשונה התרחש האירוע של המשחק: אולג יילשב מחיפה פרץ לכיוון השער, איציק קורנפיין הכשילו והשופט שי שטרית לא הסתפק בהצבעה על הנקודה הלבנה אלא הרחיק בנוסף את השוער הבית"רי בתום התיעעצות עם קוונו. בבית"ר מיאנו לקבל את רוע הגזירה, אולם בתום מספר דקות של ויכוחים נכנס שוער המשנה של הקבוצה, גיא גריף, במקומו של ז'אן טלסניקוב ונכנע לפנדל של אלי אברבנל. 1:2 להפועל חיפה במחצית, הקהל בטדי איבד את שלוותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גם פאפורה מורחק, פאצ'ה משווה

המחצית השניה היוותה המשך ישיר של סיום המחצית הראשונה מבחינתה של בית"ר ירושלים, שכבר בדקה ה-48 נותרה בתשעה שחקנים, אחרי שהבלם הרומני קורנליו פאפורה ספג צהוב שני מיותר וראה את האדום. בית"ר נותרה כמעט ללא הגנה. דקה לאחר מכן יכול היה אוליאנוב לכבוש את השלישי לחיפה.

למרות הנחיתות המספרית הברורה, המשיכה בית"ר ללחוץ על השער החיפאי ובדקה ה-57 גם באה על שכרה: ויקטור פאצ'ה ניצל טעות גסה בהגנה החיפאית וירה ברגל שמאל מ-16 מ' לפינת השער של פארו. 2:2 מדהים בטדי, כנגד כל הסיכויים. אגב, זהו שערו הרביעי העונה של פאצ'ה, כמו גם של אברבנל.

בית"ר עם שמונה שחקנים, השני של אברבנל

ובכן, מי שחשב שכאן זה נגמר - טעה. בית"ר המשיכה להפגין משחק עצבני וחסר אחריות ונותרה בשמונה שחקנים, אחרי שגם מנור חסן ראה את הכרטיס האדום. הקשר המוכשר נגע פעמיים בכדור בידו ושי שטרית שלף פעמיים את הצהוב. לא יאומן כי יסופר. ליוסי מזרחי לא נותרה ברירה והוא ביצע חילוף כפוי - תומר אזולאי במקום פאצ'ה, שניסה לשכנע את מאמנו להישאר במגרש.

היתרון המספרי של חיפה נתן את אותותיו ובדקה ה-69 חזר אליה היתרון: אלי אברבנל, שוב הוא, ירה כדור אדיר מ-20 שנעצר רק בחיבורים של גיא גריף. 2:3 לחיפה, בית"ר האומללה מתקשה להתגונן. שער חמישי העונה של אברבנל.

המשחק איבד כל ערך ספורטיבי, כאשר שמונת השחקנים הנותרים של בית"ר רק מחכים לשריקת הסיום. אורן נסים הגיע למספר הזדמנויות לא רעות ויכול היה להגדיל את התוצאה, אולם גילה חוסר מחץ מול השער. גיא גריף הציג יכולת גבוהה מאוד בשער בית"ר, מנע תבוסה ותפס בטחון לקראת המשחק הבא בו יפתח בין הקורות. 2:3 לחיפה בסיום, הקהל זרק חפצים רבים למגרש בדקות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully