וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "רותם אמפרט" ייצאו לחופשה של שבועיים

יוסי מדריסוביץ'

9.12.2008 / 23:30

ההסתדרות: "המפעל הגדול בארץ להפקת פוספטים סובל מירידה דרמטית בהיקף המכירות, ומאלץ את העובדים לצאת לחופשה בחנוכה". רותם אמפרט: "העובדים יוצאים לחופשה מדי שנה"

מנהלי מפעל "רותם אמפרט" בנגב הגיעו להסכמה עם הוועד כי 800 מעובדי המפעל יצאו לחופשה למשך שבועיים. המפעל שעוסק בהפקת פוספט, ייצור חומצה זרחתית ודשנים לחקלאות, נקלע באחרונה לנפילה דרמטית בהיקף המכירות. בחברה מכחישים כי היציאה לחופשה קשורה במשבר הכלכלי ובירידה במכירות.

חברת "רותם אמפרט", שנחשבת לגדולה ביותר בתחומה במדינה מוכרת במשק הישראלי כרווחית, אולם לפי גורמים בהסתדרות, ההאטה במשק שהובילה לירידה משמעותית במכירות, הניעה את מנהליה להוביל את החופשה הכפויה בהסכם הבנה משותף עם ועד העובדים של המפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף אמר הערב (שלישי) לוואלה! חדשות: "התנופה של החברה נעצרה והנפילה במכירות היתה דרמטית, עד לרמה של כמעט אפס מכירות. ועד העובדים וההנהלה הגיעו להבנה שאין ברירה ושעל מנת להקטין את הנזקים, יש להוציא את אלף העובדים של המפעל לחופשה מרוכזת בחג החנוכה. זה המצב ואני מקווה שהוא ישתנה לטובה. אף אחד מהעובדים לא ניזוק בשכרו ואני מקווה שזה לא יחמיר".

בנוגע למפעלים אחרים באזור הדרום אמר בביוף כי "עד לרגע זה לא היו פיטורים במפעלים בדרום שמאוגדים בהסתדרות. יש חשש ויש דאגה ויש מצב של היערכות להתייעלות וצמצומים ורק בשוליים, במפעלים קטנים, מפטרים אך לא במידה משמעותית. אף אחד לא יודע מה יהיה מחר".

בביוף הוסיף כי במהלך סבב פגישות שקיים עם מנהלי התעשייה באזור הדרום, התגלו גם בעיות אקוטיות. לדבריו, "יש מספר מקומות שהמצב בהם מאוד קשה. בנתיבות קיים מפעל שמייצר משטחים לאריזות ושם הודיעו למספר עובדים שהם מזומנים לשימוע לפני פיטורים. אנחנו מנסים לעצור ולמנוע מהלך בלתי הפיך, אבל כשמפעל מפסיד, הוא לא יכול להמשיך לשאת את כל כמות העובדים שיש לו".

מרותם אמפרט נמסר בתגובה, כי עובדי רותם אמפרט יוצאים בכל שנה לחופשות מרוכזות בתיאום בין ההנהלה לוועד העובדים.

יו"ר ועד העובדים של המפעל שמעון סבג אמר בתגובה, כי "עובדי המפעל יוצאים מדי שנה לחופשה. לא השבתנו את קו הייצור, יש מספר מתקנים שעדיין פועלים. החברה שלנו איתנה, שורשיה עמוקים - העובדים מקבלים יותר כאשר הם בחופשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully