וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאבק הסביבתי מתחיל היום שלב חדש"

אייל דץ

9.12.2008 / 21:43

התנועה הירוקה השיקה את קמפיין הבחירות שלה. בין היתר הודיעה כי לא תשב בממשלה בראשות נתניהו ושאיננה שוללת חבירה למרצ

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

תחת ההבטחה להציב סדר יום סביבתי-חברתי בישראל, השיקה הערב (שלישי) מפלגת התנועה הירוקה את קמפיין הבחירות הרשמי שלה. את הכנס פתח יו"ר התנועה ערן בן ימיני, מייסד "מגמה ירוקה", שסיפר על הנסיבות שהביאו להקמת המפלגה. "המאבק הסביבתי מתחיל היום שלב חדש - השלב הפוליטי. במשך שנים חשבנו שאין צורך במפלגה ירוקה ושניתן לפעול מחוץ לזירה הפוליטית - טעינו".

בן ימיני פירט את המשנה החברתית-סביבתית של המפלגה והודיע כי לא תשב בממשלה בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כל עוד זה ממשיך במדיניות קפיטליסטית "אנטי חברתית", כהגדרתו.

בהתייחסו למגעים של התנועה הירוקה עם המפלגה החדשה שהקים ח"כ חיים אורון אמר בן ימיני כי כרגע מפלגתו לא מצטרפת להתארגנות השמאל החדשה. כזכור, בשבוע שעבר דחו חברי התנועה את ההצעה של אורון לשריין בעבורם את המקומות השביעי וה-12 ברשימה של התארגנות השמאל.

פרופסור אלון טל, מראשי התנועה הסביבתית בישראל, התייחס בדבריו לקשר הבלתי נמנע לדבריו, בין סביבה וחברה. "אחד הדברים שלמדנו הוא שאי אפשר להפריד את השאיפות הסביבתית מהמציאות החברתית", אמר טל.

במהלך מסיבת העיתונאים הקריא דובר המפלגה רמי לבני מכתב תמיכה שכתב דניאל כהן בנדיט, הלא הוא "דני האדום" - מקים תנועת הירוקים האירופית. בנדיט כתב כי תנועת הירוקים האירופית רואה בתנועה הירוקה את נציגתה בישראל. ביום שישי הקרוב תבחר התנועה את נציגיה לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully