וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מאשימים: פייגלין נבחר בגלל נתניהו

10.12.2008 / 6:12

לטענת בכירים בליכוד, אם נתניהו היה דואג למספר רב יותר של קלפיות, אחוז ההצבעה הגבוה היה דוחק את פייגלין למקום לא ריאלי ברשימה. פייגלין: "לא מודאג מהניסיונות להדיח אותי"

בכירים בליכוד מותחים הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, ומאשימים אותו בבחירתו של משה פייגלין למקום ריאלי ברשימה. כך דווח בגלי צה"ל. לטענתם, אילו נתניהו היה דואג למספר רב יותר של קלפיות, אחוז ההצבעה הגבוה היה דוחק את פייגלין למקום לא ריאלי ברשימה.

בליכוד לא מתייאשים מהניסיונות להדיח את פייגלין למקום לא ריאלי. אמש הגיש אופיר אקוניס, נציג מחוז תל-אביב בליכוד (מיקום 27 ברשימה) ומקורבו של היו"ר בנימין נתניהו, עתירה לבית הדין של הליכוד בדרישה לקדם את מקומם של נבחרי המחוזות ברשימה. זאת, לאור העובדה שהנשים ברשימה לא נזקקו לשיריונים. אם תתקבל העתירה, עלול מספר 20 ברשימה, משה פייגלין, להידחק למקום ה-37 הבלתי ריאלי.

פייגלין, שהגיע אמש למקום ה-20 ברשימת הליכוד אמר כי הוא אינו מודאג מהניסיון החדש להביא לדחיקתו למקום לא ריאלי ברשימה. "אין סיכוי שהעתירה שהוגשה תעבור, בית הדין לא יעשה מעצמו צחוק. אני משאיר לכל אחד לעשות את הפרשנות שלו על מניעי העתירה, אולם ההנחה שיש עוד אנשים מאחורי העתירה הזאת היא ככל הנראה הנחה הגיונית", אמר.

צמרת הליכוד מורכבת מנבחרים ארציים במקומות 1-19, כאשר המקומות 10 ו-20 משוריינים לנשים. שיריונים אלו התבטלו למעשה כאשר הנשים ברשימה הארצית הגיעו למקומות גבוהים יותר בכוחות עצמן. מקומות 21-37 שמורים לנציגי המחוזות. אם תתקבל עתירתו של אקוניס, שהוגשה באמצעות עו"ד יעקב נאמן, יוקפצו מיקומיהם של נציגי המחוזות למקומות 20-36 ואילו הסמן הימני פייגלין יידחק למקום ה-37.

"רשימת ימין מובהקת"

נתניהו הציג אמש רשימה שבה נדחקו כוכביו על ידי רשימת פייגלין. על אף התזוזה ימינה התייחס אמש נתניהו בחיוב לרשימה ואמר כי "יש ברשימה שילוב של צעירים וותיקים, נשים, גברים, עולים חדשים גם ממדינות חבר העמים לשעבר וגם מאתיופיה, זו רשימה שמייצגת את עם ישראל, את כל חלקי העם ואני חושב שהיא מקפלת בתוכה הרבה כישרון, הרבה ניסיון והרבה מנהיגות".

אישים מכל קצוות הקשת הפוליטית תקפו את הרשימה שנבחרה. "הליכוד בחר הלילה רשימת ימין מובהקת", נמסר בהודעה רשמית של מפלגת העבודה. "הרשימה מסירה את המסיכות שביבי ניסה לעטות על פניו. גם אחיזת העיניים של שחקני הרכש שהציג ביבי כל יומיים התנפצה".

"זה לא חלום בלהות, זאת רשימת בלהות ימנית, פייגליניסטית, שנשלטת על ידי מורדי הליכוד ותטרפד כל סיכוי וניסיון להסדר מדיני", אמרה ח"כ זהבה גלאון (מרצ). לדבריה, "מרצ נותרה האלטרנטיבה השפויה האמיתית".

גם בקדימה תקפו את הרשימה החדשה של הליכוד. "לפייגלין לא תהיה בעיה להשתלט על הליכוד", אמר ח"כ צחי הנגבי. "המורדים שפעלו נגד ראש הממשלה ינסו לקעקע כל סיכוי לדיאלוג עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully