וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין כוכב: תמיכה חסרת תקדים באובמה

עידן דורנר

9.12.2008 / 20:18

מסקר שערכה רשת CNN עולה, כי כמעט שמונה מכל עשרה אמריקאים מרוצים מהתנהלותו של אובמה עד כה. 71% מאוכזבים מבוש

שישה שבועות לפני שהוא נכנס לבית הלבן, נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה זוכה לתמיכה חסרת תקדים בקרב הציבור האמריקאי. כך עולה מסקר חדש שערכה רשת CNN. כמעט שמונה מכל עשרה אמריקאים מרוצים מהתנהלותו של אובמה עד כה. 79% מהנשאלים אמרו כי הם מרוצים ממהלכיו בתקופת המעבר לבית הלבן לעומת 18% בלבד שאמרו כי הם מאוכזבים.

אחוזי התמיכה באובמה גבוהים בכ-14% מהתמיכה בנשיא היוצא ג'ורג' בוש, לפני שנכנס לבית הלבן, וגבוהה ב-17% מהתמיכה בקלינטון, בתקופה המקבילה. אחוז המרוצים מאובמה גבוה ב-50% מהתמיכה לה זוכה בוש כיום: 71% אמרו כי הם מאוכזבים מהתנהלותו כנשיא לעומת 28% המרוצים ממנה.

לפי הסקר, 79% סבורים כי אובמה יהיה נשיא טוב, עליה של 4% לעומת החודש שעבר. 18% סבורים כי לא יהיה נשיא טוב, ירידה של 3%. עוד עולה מהסקר כי 78% משוכנעים שאובמה יאחד את האומה, 20% יותר ממה שקיבל בוש בשנת 2000. 20% אמרו כי אובמה יפלג את אמריקה. ל-76% מהנשאלים יש דעה חיובית על אובמה. 67% חיוביים לגבי אשתו מישל ואילו רק ל-56% דיעה חיובית על סגנו ג'ו ביידן.

עוד עולה מהסקר, כי המפלגה הדמוקרטית מוסיפה להיות פופולרית יותר מהרפובליקנית: שישה מתוך עשרה נשאלים אמרו כי יש להם דעה חיובית על הדמוקרטים. רוב הנשאלים אמרו כי יש להם דעה שלילית על הרפובליקנים. הסקר נערך בקרב 1,096 אמריקאים בוגרים בראיון טלפוני. טעות הדגימה עומדת על 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully