וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "הגיע זמנו של מוגאבה ללכת"

9.12.2008 / 17:34

נשיא ארה"ב הצטרף לקריאה מאירופה וביקש ממדינות אפריקאיות נוספות לפעול לסיום "עריצותו" של נשיא זימבבואה

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר היום (שלישי) כי הגיע הזמן שנשיא זימבבואה רוברט מוגאבה יפרוש מתפקידו, לאור המשבר הכלכלי וההומניטרי הפוקד את ארצו. בוש ביקש ממדינות אפריקאיות נוספות להצטרף לקריאתו ולהביא לסיום "עריצותו". לדברי בוש, "בכל רחבי היבשת נשמעים קולות אפריקאים אמיצים שלא חוששים לומר שהגיע הזמן שיתפטר".

קריאתו של בוש מצטרפת לקולה של אירופה. אתמול קראו שרי החוץ של האיחוד האירופי להגביר את הלחץ הפוליטי על נשיא זימבבואה על מנת לגרום לו להתפטר מתפקידו. חביאר סולנה, האחראי על קשרי החוץ באיחוד, אמר כי עזיבתו של מוגאבה תאפשר לאזרחי זימבבואה להתקדם.

השרים הסכימו להוסיף 11 שמות לרשימה של בכירים בזימבבואה, בהם הנשיא מוגאבה, עליהם נאסרת התנועה בתוך מדינות האיחוד. לדברי שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר, הרשימה הנוכחית כוללת 160 שמות. סנקציות נוספות המוטלות על זימבבואה כוללות אמברגו צבאי.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר בשבת כי המשבר הבריאותי בזימבבואה, שגבה עד כה את חייהם של 600 בני אדם, הינו משבר בינלאומי חמור ולא משבר לאומי של זימבבואה בלבד. לדבריו, שלטונה של ממשלת זימבבואה הוא "שלטון עקוב מדם" וממשלת זימבבואה היא האחראית למגפת הכולרה שפרצה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully