וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשמעו בקולם

אביחי שלי

10.12.2008 / 8:35

הארגון "בקול", שכבדי שמיעה רבים בישראל תלויים בו, נמצא כעת בקשיים כלכליים וזקוק לכל תרומה אפשרית. אביחי שלי מבקש את עזרתכם

מדי יום ביומו שומעים אנו על עוד מפולות בבורסות השונות ברחבי העולם, על עוד חברות ובנקים שקורסים, ועל אנשי עסקים עתירי ממון שהפסידו הון עתק. אבל רבים מאיתנו ודאי לא חושבים על כך שכמו תמיד, הנזקקים (באשר הם) הם הנפגעים הגדולים ביותר.

אני ואלפי כבדי שמיעה כמוני הוכנו בתדהמה למשמע הבשורה כי ארגון "בקול", הארגון היחיד של ולמען אנשים כבדי שמיעה בארץ, נקלע לקשיים כספיים ונאלץ לסגור פרויקטים רבים וחיוניים לסיוע לכבדי שמיעה ומתחרשים.

מענה לאלפי כבדי שמיעה בישראל

במהלך עשר שנות קיומו, פעל ארגון "בקול" לטובת אלפי כבדי שמיעה ומתחרשים בישראל. בין היתר הביא הארגון לכך שישנן כתוביות לכבדי שמיעה וחרשים בטלוויזיה, נאבק למען שוויון זכויות בכל תחומי החיים - תעסוקה והשכלה (עבור אנשים עם מוגבלות בכלל ועבור אנשים כבדי שמיעה וחרשים בפרט), מעניק יעוץ אודיולוגי ללא תשלום ומשאיל אביזרי עזר רבים דוגמת מגברי שמיעה אישיים, מגברים לטלפון, מערכות FM משוכללות העוזרות לחרשים לשמוע שיחות והרצאות, מערכת אינפרא-אדום בתיאטרון ושעון מעורר המחובר לויברטור (רטט) ומונח מתחת לכרית המיטה.

כמו כן, הארגון הביא לכך שניתוח שתל השבלול למבוגרים (ניתוח להחזרת השמיעה) ממומן על ידי המדינה, והוא מספק סוללות במחיר מסובסד והנחות משמעותיות ברכישת מכשירי שמיעה. בנוסף מסייע הארגון בהנגשת מוסדות רבים למען כבדי שמיעה, מפעיל קו מידע ותמיכה לכבדי שמיעה ובני משפחותיהם אליו פונים למעלה משלושת אלפי איש בשנה ולאחרונה פתח הארגון בסיוע ג'וינט ישראל, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי שש תחנות מידע ותמיכה לאלפי כבדי שמיעה ברחבי הארץ.

שירת האדם

עד כה התבססה פעילותו של ארגון "בקול" על תורמים נדיבי לב שמימנו את עיקר פעילותו ואפשרו לו לפעול, אך כיום תורמים אלו סוגרים את ארנקיהם בפניו על רקע "המצב". משמעות הדבר היא פשוטה: ניתוק צינור החמצן הכלכלי של הארגון והקפאת פעילויות ופרויקטים חיוניים שעל פיתוחן עמל הארגון שנים. "בעשור האחרון לקיום ארגון "בקול" הצלחנו לשים על המפה את נושא האנשים כבדי השמיעה ולסחוף מאות אנשים לפעול למענם" אומר אחיה קמארא העומד בראש הארגון לוואלה! ירוק. הוא מוסיף ומספר על האנשים שזקוקים נואשות לשירותי הארגון " כמעט כל יום אנו שומעים ממישהו שנעזר בנו, כמה היה חשוב עבורו המפגש עם "בקול" וזו הסיבה שאסור לתת למשבר זה לסחוף אותנו מטה.

כעת הבעיה המרכזית שלנו היא תזרים מזומנים ואנו נאלצים להקפיא פרויקטים ולבצע קיצוצים כואבים כדי להתמודד. בין השאר פרויקטים כמו חלוקת מכשירי שמיעה לנזקקים ולניצולי שואה, פרויקט עידוד מעסיקים להעסקת כבדי שמיעה, האירוע המרכזי לשילוב אנשים כבדי שמיעה "שירת האדם" שהפך למסורת שירה בציבור של כבדי שמיעה ושומעים מזה שמונה שנים לא יתקיים השנה לאור המצב ועוד רבים דוגמתם לצערנו. פנינו למשרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי וגופים נוספים בקריאת חירום ובמקביל גם לחברים שלנו בארגון וביקשנו מהם לתרום בשעה קשה זו, ואנו מקבלים תגובות מרגשות וזה מחזק אותנו מאד. אנו זקוקים לעזרה של כולם וכל תרומה תתקבל בברכה. יחד נוכל להמשיך ולעשות שינוי חברתי בישראל, לשפר את איכות החיים של כבדי שמיעה ולאפשר להם להמשיך להשתלב ולחיות חיים מלאים בחברה."

ואכן לפנייתו זו של ראש הארגון מצטרפים גם אני ואלפי כבדי שמיעה ומתחרשים בישראל, שארגון "בקול" הוא כתובתם ותקוותם היחידה. אנא עזרו לכולנו להמשיך ולחיות חיים נורמליים ושוויוניים לצדכם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לתרומות בכסף או בשווה כסף ולהתנדבות בארגון במגוון תחומים, אנא פנו ל-03-5257001 או בפקס: 03-5257004. הארגון מוכר כמלכ"ר ומוכר לפי סעיף 46 ב' לפקודת מס הכנסה לגבי פטור ממיסים. מידע נוסף על הארגון תוכלו למצוא באתר בקול: www.bekol.org

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully