וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוף הגדול של חג המולד

טלי גולדשטין

9.12.2008 / 14:44

סערה בעולם הנוצרי: אסטרונומים מצאו כי חג המולד אמור להיערך בכלל ביוני ולא בדצמבר. מסתבר שישו היה בן מזל תאומים ולא גדי

חג המולד מתקשר באופן אוטומטי לחורף, שלג ואש בוערת באח – מן הסתם בגלל שהוא נחגג בדצמבר, חודש חורפי בחלק גדול ממדינות העולם. אך לכל אוהבי חג המולד הלבן צפויה עתה הפתעה מאכזבת. אסטרונומים חישבו כי חג המולד אמור להיערך בכלל בחודש יוני. החישובים החדשים מבוססים על מסלולו של "כוכב חג המולד", שלפי הברית החדשה האיר לשלושת החכמים את הדרך לתינוק ישו באסם.

לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, מחישובי האסטרונומים עולה כי התאריך בו הופיע הכוכב הבהיר מעל העיר בית לחם לפני 2008 שנים, היה ה-17 ביוני ולא ה-25 בדצמבר, כפי שסברו כולם עד היום. האסטרונומים טוענים כי "כוכב חג המולד" היה בעצם האור הבוהק של כוכבי צדק ונגה שהיו באותו יום קרובים במיוחד עד שנראה היה כי הם מנצנצים ככוכב אחד. במידה וצוות המדענים צודק בחישוביו, משמעות הדבר כי מזלו של ישו הוא בכלל תאומים ולא גדי.

האסטרונום האוסטרלי דייב רנקה השתמש בחישוביו בתוכנת מחשב על מנת לשרטט את המיקומים המדויקים של גופות שמיימיים ולמפות את שמי הלילה כפי שהיו אמורים להיות לפני אלפיים שנה. מהחישוב עלה כי בליל הולדת ישו חל אירוע אסטרונומי יוצא דופן. לדברי רנקה, שלושת החכמים ככל הנראה פירשו את אור הכוכבים כאות לו חיכו וכי הם הלכו בעקבותיו למקום בהולדתו של ישו.

"יש בידינו תוכנה מיוחדת שיכולה לשחזר באופן מדויק את שמי הלילה כפי שהיו במשך כמה אלפי שנים. השתמשנו בה כדי לשוב בזמן להולדת ישו", אמר רנקה, עורך החדשות בכתב העת "סקיי אנד ספייס". "איננו מתחייבים שזהו באמת כוכב חג המולד, אך לדעתנו זה ההסבר המדעי הטוב ביותר עד כה. ה-25 בדצמבר הוא תאריך שרירותי שכולם הסכימו עליו אך אין משמעות הדבר שכך זה אכן קרה", הוסיף.

"זהו לא ניסיון לחתור תחת הדת. בדרך כלל, כשמערבבים דת ומדע, אנשים מתרגזים. במקרה הזה, אני חושב שממצאי המחקר שלנו רק יחזקו את האמונה", אמר רנקה. תיאוריות קודמות הניחו כי כוכב חג המולד היה בעצם סופרנובה – כוכב מתפוצץ, או כוכב שביט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully