וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אסור להציג סיגריות על המדפים

טלי גולדשטין

9.12.2008 / 13:30

האיסור פורסם על מנת לצמצם את מספר הצעירים המעשנים, אך העלה חשש כלפי גורלן של החנויות הקטנות, שכבר סובלות מהמיתון

חנויות באנגליה ובוויילס לא יוכלו להציג סיגריות על המדפים. במקום זאת, סיגריות ימכרו מעתה אך ורק "מתחת לדלפק". על התוכנית, שמטרתה להביא לירידה במספר הצעירים המעשנים, יכריז שר הבריאות הבריטי אלן ג'ונסון. החשש העיקרי בממשלה עתה הוא כלפי גורלן של החנויות, הסובלות כבר מהמיתון הכלכלי. השר לענייני עסקים פיטר מנדלסון טען כי לתוכנית יהיו השלכות שליליות על מגזר העסקים הקטנים. סקוטלנד וצפון אירלנד עדיין שוקלות האם לאמץ מדיניות דומה.

לפי נתונים סטטיסטיים מ-2007, כ-200 אלף ילדים בריטים בגילאים 11-15 מעשנים באופן קבוע. בנוסף לאיסור על מכירת סיגריות בחנויות, ייושמו אמצעים להגבלת אספקת הסיגריות באמצעות מכונות אוטומטיות.

קמפיין ממשלתי שבדק דרכים למניעת עישון בקרב צעירים, אותו השיקה ממשלת בריטניה לפני שישה חודשים, קיבל תמיכה ציבורית גדולה. מרבית האנשים תמכו בתוכנית האוסרת על תצוגת סיגריות בחנויות.

לדברי שרים בממשלה, איסור דומה שחל במדינות אחרות, כגון איסלנד, הביא לירידה של 10% בשיעור המעשנים הצעירים. על פי ג'ונסון, הסיכוי כי אנשים שהתחילו לעשן בגיל צעיר ימותו בטרם עת גבוה פי 3 מאשר בקרב אנשים שהתחילו לעשן בגיל 20. יתרה מכך, רוב הסיכויים כי צעירים אלו ישארו מכורים במשך כל חייהם.

ממשלת בריטניה שוקלת גם לאסור פירסום מכל סוג שהוא לסיגריות. עם זאת, עד שתשוכנע כי צעד כזה אכן יעצור צעירים מלהתחיל לעשן, היא מעדיפה שלא לנקוט בשום צעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully