וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ישראל חייבת להגיב על כל ירי"

9.12.2008 / 13:10

יו"ר קדימה ממשיכה לתקוף במרומז את שר הביטחון ברק. בסיור שערכה באשקלון קראה לבני לממשלה להגיב לכל הפרה של הרגיעה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שרת החוץ ויו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני תקפה היום (שלישי) את ההססנות של הממשלה בתגובה לירי רקטות הקסאם והגראד מרצועת עזה. הדברים נאמרו בהמשך לביקורת שהשמיעה השבוע לבני בעניין כלפי שר הביטחון אהוד ברק. במהלך סיור עם השר לביטחון פנים אבי דיכטר באשקלון, אמרה לבני כי "ישראל חייבת להגיב על כל ירי לכיוונה. היא לא יכולה להתנות תנאים ולא לקיים אותם. ישראל היתה חייבת להגיב מהיום הראשון על כל הפרה, כפי שהיא מגיבה על כל אירוע ירי".

במהלך הביקור סקר השר דיכטר בפני לבני את האיומים על האזור. השניים אף ביקרו ב"קניון חוצות" בעיר שנפגע לפני מספר חודשים על ידי טיל גראד. לדברי לבני, "הפלסטינים צריכים להבין שהם משלמים את מחיר שלטון חמאס. אנחנו חיים באזור שבו הקיצונים מתגברים וכל פעולה או אי פעילות שלנו נבחנת. לא יצאנו מעזה על מנת לתת את המפתחות לחמאס". לבני הוסיפה ואמרה כי "מאז שהשתלט חמאס על הרצועה הוא מחזיק בני ערובה את תושבי עזה ופוגע בתושבי ישראל. אחריות הממשלה היא לספק ביטחון לאזרחי ישראל".

בביקורה בקניון אמרה לבני כי "יש דברים שלא יכולים להסתיים בבת אחת, אבל התנהלות הממשלה ברמה המיידית תשפיע על חיי אזרחי אשקלון. לכן גם שהרגיעה הפיגה שקט לפרק זמן הממשלה היתה צריכה להשיב על כל ירי לעבר ישראל. מאחר ולחמאס יש עניין לשמור על השקט יותר מישראל עליו לדאוג שלא יתבצע כל ירי ובטווח הארוך אסור לנו שעזה תהפוך ליישות איסלמית קיצונית".

לבני התייחסה בבוקר גם לתוצאות הפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת. בנושא זה אמרה לבני כי "הרשימה שנבחרה בליכוד היא משקולת על הרגליים של ביבי ולא על הרגליים שלי".

אולמרט: "הליכוד יגרום נזק לישראל"

גם ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס היום לתוצאות הפריימריז בליכוד. במהלך סיור בעיר שדרות אמר אולמרט כי "הליכוד היתה ונשאר מפלגה ימנית, שתוליך את ישראל לפינה של בדידות. ביבי, בוגי יעלון, בני בגין ופייגילין הם הדמויות הבולטות שנבחרו. כל האחרים 'המתונים' הם ימנים קיצוניים. לדעתי, ייגרם נזק מדיני מאוד משמעותי למדינת ישראל, וחבל".

"הליכוד היתה מפלגה של שלום, פעם בימי בגין, והייתי גאה להיות בה", המשיך אולמרט, שהיה חבר בליכוד עד הקמת קדימה ב-2005. "היום היא מפלגה ימנית קיצונית ולצערי זה לא יועיל למדינת ישראל".

בהתייחסו למצב הביטחוני בעזה אמר אולמרט, שהחובה העליונה המוטלת על הממשלה, היא לגרום לכך שהתושבים באזור זה יחיו בשקט. "אנחנו נפעל כדי שאפשר יהיה לשחרר אתכם מאימת הפחד, המאפיינת את החיים באזור הזה. אלו שנמצאים בצד שכנגד יודעים את זה והם יודעים, שאפשר לסמוך על הממשלה כשהיא אומרת, שהיא יודעת לא רק להתגונן, אלא גם להכות".

על החלטת מיגון יישובי עוטף עזה אמר אולמרט כי "אנחנו משתדלים לראות באירועים האלה שקורים כאן, לא איזושהי תקלה שצריך לתקן אותה אלא מנוף שצריך להשתמש בו, כדי לעשות פריצת דרך הסטורית, שתביא לפיתוחה של מדינת ישראל. אם היו שואלים אותי אם באמת היה כדאי להשקיע 2.5 מיליארד שקל בחמש שנים למיגון, הייתי אומר שזאת הוצאה ענקית. אבל זה פסיק לעומת מה שנשקיע בפריצת הדרך לבניין ישראל באיזור הדרום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully