וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת מחאה נוספת הגיעה לחופי עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2008 / 15:10

על סיפון הספינה אנשי אקדמיה בריטיים, רופאים, פעילי זכויות אדם וטון ציוד רפואי: "המצור הוא עלבון לחופש אקדמי ולזכויות אדם"

ספינה מחאה נוספת שמטרתה "לשבור את המצור על עזה" הגיעה בצהרים (שלישי) לחופי הרצועה. הספינה הפליגה אתמול מחופי לרנקה שבקפריסין לכיוון עזה, כשעל סיפונה 12 אנשי אקדמיה בריטים, עיתונאים, רופאים ופעילי זכויות אדם. הספינה נושאת על סיפונה טון של ציוד רפואי לתושבי עזה ומזון לתינוקות.

שניים מאנשי האקדמיה הבריטים השטים בספינה, ד"ר ג'ונתן רוזנהד וד"ר מייק קשמן, אמרו כי "המצור על עזה הוא עלבון לחופש אקדמי ולזכויות אדם. לנו, העובדים באוניברסיטה בריטית, יש זכות ללמוד וללמד. זכות זו חייבת להיות זכות אוניברסלית, ולא מתוקף החלטה של כוח כובש".

זו הפעם הרביעית שבה מצליחה ספינה של "התנועה לשחרור עזה" לשבור את המצור על הרצועה. ביום ראשון עצרה המשטרה ספינה שהיתה אמורה לצאת מנמל יפו ולהגיע לרצועת עזה. על הספינה היו ח"כים ערבים ופעילי שמאל. בתגובה אמר ח"כ מוחמד ברכה לוואלה! חדשות כי "כנראה שהמדינה, שנותנת יד חופשית למתנחלים בחברון וסוגרת על מיליון וחצי פלסטינים בעזה, פוחדת מאקט הומניטרי פשוט ובסיסי".

שר הביטחון אהוד ברק התייחס בשבוע שעבר להחלטה למנוע כניסת ספינות לחופי עזה: "אין בכוונתנו לאפשר כניסת ספינות לרצועה. חמאס הינה רשות עוינת העוסקת בטרור. יחד עם זאת, ישראל מאפשרת הכנסת מנות הומניטריות על מנת לשמר רמת חיים מינימלית ברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully