וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: "לא נסגיר חשודים לידי הודו"

טלי גולדשטין

9.12.2008 / 10:57

שר החוץ הפקיסטני שאח מחמוד כוריישי ענה בשלילה לדרישת הודו להסגיר לידיה חשודים במעורבות בפיגוע הטרור הקטלני במומביי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

שלטונות פקיסטן הצהירו היום (שלישי) כי לא יסגירו לידי הודו חשודים בפיגועי הטרור במומביי. זאת בעקבות מעצר של 15 בני אדם בפשיטה אתמול של כוחות הביטחון הפקיסטנים על מחנה של "לשקר א-טייבה" בחלקה הפקיסטני של קשמיר. אחד העצורים בפשיטה היה זאקי-אור-רהמן לקבי, אחד מקציני המבצעים של "לשקר א-טייבה" - קבוצת מליציה שפועלת מפקיסטן ואחראית למספר פיגועי טרור שאירעו בעבר בשטחה של הודו. לקבי הוזכר כמתכנן הראשי של הפיגוע במומביי על ידי המחבל היחיד שנתפס ונותר בחיים.

המלחמה הרביעית מתקרבת?

הודו חזרה ואמרה כי הארגון הוא העומד מאחורי מתקפת הטרור במומביי, במהלכו נרצחו מעל 170 איש ומעל ל-300 נפצעו. אחרי הפיגוע, דרשה הודו בכתב משגריר פקיסטן בהודו את הסגרת 20 פקיסטנים המבוקשים בניו דלהי. עם זאת, הודו גם הודיעה כי היא לא שוקלת פעולה צבאית נגד פקיסטן.

פקיסטן ענתה בתגובה כי תשקול את הדרישה והיום אמר שר החוץ הפקיסטני שאח מחמוד כוריישי כי מדינתו לא תענה בחיוב. "המעצרים שלנו נעשים למטרת החקירות שלנו. אפילו אם ההאשמות נגד עצור מסוים יתבררו כנכונות, לא נסגיר אותו לידי הודו", אמר. "נמשיך במעצרים תחת חוקי פקיסטן", הוסיף.

הודו ופקיסטן נלחמו בשלוש מלחמות מאז עזב השלטון הבריטי את האזור וכמעט ופתחו במלחמה רביעית ב-2001 לאחר מתקפת הטרור על הפרלמנט ההודי. שתיים מתוך שלוש המלחמות היו על האזור השנוי במחלוקת קשמיר, הנשלט בחלקו על ידי הודו ובחלקו על ידי פקיסטן. שתי המדינות טוענות כי קשמיר שייכת אליהן במלואן.

כוריישי אמר כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה, אך היא מוכנה להגן על עצמה במידת הצורך. "איננו רוצים לפתוח במלחמה, אך אנו מוכנים לקראת מלחמה שתיכפה עלינו. איננו מתעלמים מהאחריות שלנו להגן על המולדת. עם זאת, פנינו מועדים לשלום".

ארצות הברית – הרואה במדינה המוסלמית בעלת ברית חשובה במלחמה בטרור - בירכה על גל המעצרים בפקיסטן ואמרה כי זהו צעד חיובי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully