וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון על בקשת הסגרת אברג'יל: "יש כאן מחדל"

עדי שמחוביץ

9.12.2008 / 10:32

שופט העליון נזף במדינה על רשלנות בהגשת בקשת ההסגרה של האחים האברג'יל ושניים מאנשיהם. "ישראל אמורה לשמור על זכויות אזרחיה"

בית המשפט העליון דן הבוקר (שלישי) בערר שהגישו האחים מאיר ויצחק אברג'יל ושניים מאנשיהם בעניין מעצרם. הסניגורים טענו, כי מאחר ואין בקשת הסגרה פורמלית החתומה על ידי שרת החוץ האמריקאית, הארבעה עצורים שלא כדין. השופט אדמונד לוי מתח ביקורת על המדינה ואמר כי יש כאן מחדל. "מדינת ישראל אמורה לשמור על זכויותיהם של אזרחי ישראל כשמתבקשת הסגרתם ממדינה אחרת. בקשת ההסגרה אינה דבר פשוט. צריך להקפיד עד הפסיק האחרון".

"בקשת הסגרה צריכה להגיע לישראל בצורה מפורשת", המשיך השופט לוי. "המחדל כאן כל כך ברור. אני לא צריך להמתין למסמך האחרון. צריכה להגיע בקשת הסגרה מפורשת". הדיון בבקשה עצמה יימשך בצהרים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בסוף אוקטובר הגישה פרקליטות המדינה בקשה רשמית לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על האחים מאיר ויצחק אברג'יל כברי הסגרה לארה"ב. על-פי כתב האישום שהוגש בארה"ב, מואשמים האחים אברג'יל ושלושת העצורים הנוספים בפרשה בעבירות של הלבנת כספים, סחיטה באיומים, סחר בסמים ורצח.

על פי בקשת ההסגרה, כתב האישום הינו פרי חקירה מקיפה ביותר שניהלו רשויות ארה"ב במשך שש שנים. בעתירה נכתב כי "מחומר הראיות עולה בבירור כי יצחק אברג'יל עמד בראש פירמידת ארגוני פשיעה. למרות שמעשי העבירה אליהם מתייחסת בקשת ההסגרה בוצעו בפועל בעיקר על ידי אחרים (רובם כפופים ליצחק אברג'יל במסגרת ארגון הפשיעה שלו), חומר הראיות בתיק מלמד על כך שהוא בעצמו היה מעורב בשלבים מכריעים של העבירות, והוא היה בעל הסמכות כלפי יתר הנאשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully