וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הליכוד: ניחוח ימני מובהק

פנחס וולף

9.12.2008 / 4:33

נבחרת הכוכבים של נתניהו נדחקה על ידי רשימתו של פייגלין. נתניהו לא ניצח בנוק אאוט כפי שקיווה, בסופו של הלילה הוא אף הפסיד בנקודות

הליכוד בחר אתמול רשימה עם ניחוח ימין מובהק. והקרב בין נתניהו לפייגלין היה רחוק מהנוק אאוט שביקש נתניהו. רשימת הליכוד לבחירות אולי אפילו מצביעה על ניצחון בנקודות לפייגלין ולעמדות הימניות יותר במפלגה.

שני אנשים שעמדותיהם זוהו עם השמאל – אסף חפץ ועוזי דיין – נותרו מחוץ לרשימה הריאלית (מקומות 38 ו- 42). גם מירי רגב, דוברת צה"ל בתקופת ההתנתקות ומלחמת לבנון השניה, הגיעה למקום ה-32 שהוא על סף הריאלי.

לעומתה, קבוצת "המורדים" שלחמו בהתנתקות נבחרו למקומות ריאליים והם עושים קאמבק לכנסת. החמישייה המנצחת נתמכה גם על ידי מטה יריבו המושבע של נתניהו – משה פייגלין. פייגלין עצמו ממוקם במקום ה- 20 ברשימת הליכוד, חרף מלחמת החורמה שערך נגדו נתניהו. אולם גם הבאים ברשימת הליכוד, שלא בהכרח היו ברשימת המומלצים של ארגוני הימין, נחשבים לביטחוניסטיים. ביניהם ניתן למצוא את הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, את יובל שטייניץ, ישראל כץ ועוד.

מעבר לאמון שחברי הליכוד הביעו ב- 12 חברי הכנסת הנוכחיים, מסתמן כשלון של נתניהו בניסיונו לדחוק את אנשי פייגלין מהרשימה. יו"ר הליכוד העולמי דני דנון, שנתמך על ידי מטה פייגלין, ניצח את מועמד נתניהו במחוז מישור החוף, טל ברודי.

מתמודדים נוספים שנתמכו על ידי מטה פייגלין התברגו למקומות ריאליים. לנתניהו היתה הצלחה בתחום העולים, כאשר זאב אלקין, שנתמך על ידו, התברג במקום 21 – השריון הראשון לעולים, במאבק מול שני עולים שפייגלין תמך בהם.

סילבן שלום נדחק למטה

בתוך הרשימה יש גם מנצחים ומפסידים. גדעון סער, גלעד ארדן וראובן ריבלין הם כמובן המנצחים הגדולים. לבני בגין צפו את המקום הראשון או השני אך הוא נדחק אחריהם. סילבן שלום הוא המפסיד הגדול מבכירי הליכוד. הוא ציפה להיבחר למקום הראשון או השני, אולם הוא הגיע למקום השישי. גם ליעלון צפו מקום גבוה יותר ובסוף הוא נבחר במקום השביעי.

בליכוד ינסו למנף את הרשימה הנוכחית ולהפוך אותה לחברי כנסת בפועל, בקדימה מתכוונים לעשות בה שימוש הפוך וכבר החלו לנגח את הליכוד.

עם הפרסום הראשון של תוצאות הפריימריז, מיהרו להגיב בקדימה ומסרו כי, "מהערב לא ניתן יותר לטשטש. שוב הוכח שהליכוד שבוי בידי הימין הקיצוני אשר במשותף עם ביבי מנסה להגיע לשלטון ולממש את מדיניותו הקיצונית. הערב ביבי הוכיח שוב כישלון ניהולי וחוסר יכולת לעמוד בלחצים שמזכירים לכולנו ימים אפלים מהעבר. ישראל אינה זקוקה למנהיג מזיע". יו"ר סיעת קדימה יואל חסון אף הגדיל ואמר כי "בנימין נתניהו הובס הערב על ידי משה פייגלין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully