וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונאן כבר לא ברברי, הוא ירוק

9.12.2008 / 2:09

מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר סבור שהכנסת תקנות "ירוקות", עשויה לסייע גם לשווקים הפיננסיים המצויים במשבר

"תקנות ירוקות יכולות לעזור גם לסביבה וגם לכלכלות שנמצאות במשבר", כך אמר אתמול (שני) מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר בכנס האקלים השנתי של האו"ם ביום שני. המושל הוסיף "כמובן, יש כמה אנשים שאומרים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את המאבק בהתחממות הגלובלית בזמן שהכלכלות בצניחה, אבל בדיוק ההיפך הוא הנכון". שוורצנגר אמר את הדברים בהודעת וידאו שהועברה בשולי מפגש האו"ם שמתקיים בעיר פוזנן בפולין.

קליפורניה, שמהווה בפני עצמה את הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, הובילה מדינות אחרות בארצות הברית נגד שינויי האקלים. לדברי שוורצנגר, "החוקים הירוקים והתקנות שיסייעו להציל את כדור הארץ, יוכלו להחיות גם את הכלכלות". השיחות בפוזנן אמורות לבדוק התקדמות לקראת הסכם גלובלי חדש בנושא שינויי האקלים, בתקווה להשגת הסכמה כוללת עד תום שנת 2009. שוורצנגר הוסיף כי הוא מתכוון להשתתף בשיחות שיתקיימו בסוף השנה הבאה בקופנהגן, כדי להביע תמיכה בנשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה.

שיחות פוזנן הן צעד בדרך להסכם אקלים סובב עולם שאמור להחליף את "אמנת קיוטו" שאמורה לפוג בשנת 2012. ארצות הברית היא המדינה המתועשת היחידה שלא אישררה מטעמה את האמנה. הנשיא המכהן ג'ורג' בוש אמר שהאמנה היתה בלתי הוגנת מכיוון שהיא לא קבעה מכסה ראויה עבור מדינות כמו סין והודו.

הנשיא הנבחר אובמה הבטיח מצידו צעדים תקיפים יותר במאבק בנושא שינויי האקלים ומתכנן להביא לכך שארצות הברית תהיה מעורבת יותר במאמצים הסביבתיים עם כניסתו לתפקיד בחודש ינואר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully