וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי רוצה להדק קשרים עם פקיסטן

8.12.2008 / 21:30

בכנס של שרי החוץ באיחוד, שנערך בבריסל, החליטו לארגן פסגה מיוחדת עם פקיסטן ולשלוח צוות שיפתח בדיאלוג עם הממשל

שרי החוץ של האיחוד האירופי הסכימו היום (שני) לבדוק דרכים להדק את הקשרים הפוליטיים עם פקיסטן, מדינה ששר החוץ הצרפתי כינה אותה "חשובה אך מסוכנת". בכנס בעיר בריסל, החליטו השרים לשלוח בתחילת 2009 צוות של שלושה אנשים לאיסלמבאד על מנת לבדוק כיצד ניתן לשפר את הדיאלוג בתחומים כגון מסחר, התחמשות גרעינית ולוחמה בטרור.

שרי החוץ ינסו, בנוסף, לארגן פסגה עם פקיסטן במהלך ששת החודשים בהם תהיה נשיאות האיחוד בידי צ'כיה. נשיאות האיחוד מצויה כיום בידי צרפת. בינואר היא תעבור לצ'כיה ואחריה לשבדיה. אם תצא לפועל הפסגה, תהיה זו הפסגה הראשונה של האיחוד עם פקיסטן.

ברנר קושנר, שר החוץ הצרפתי, אמר כי רצון האיחוד הוא להביע את תמיכתו בנשיא אסיף עלי זרדרי, שנכנס לתפקיד באוגוסט לאחר התפטרותו של פרווז מושרף. "אנו רואים בפקיסטן מדינת מפתח, מסוכנת אמנם אך חשובה לאזור כולו", אמר קושנר. "הצורך לסייע לעם הפקיסטני במאבקו הוא ברור", הוסיף.

חביאר סולנה, האחראי על קשרי החוץ באיחוד ושרי החוץ של צ'כיה ושבדיה יבקרו באיסלמבאד בפברואר. "למרות ההתפתחות החיובית בפקיסטן, לרבות חזרתו של משטר אזרחי, יש לסייע למעבר של פקיסטן למדינה דמוקרטית", אמרה הנציבה לענייני חוץ בניטה פררו-ולדנר. "פקיסטן מתמודדת עם אתגרים עצומים מבחינה ביטחונית וכלכלית והיא זכאית לתמיכה המלאה שלנו בזמנים קשים אלו", הוסיפה.

לדבריה, האיחוד מעודד פיוס בין פקיסטן להודו ומאמץ אזורי במלחמה נגד הטרור בעקבות פיגועי הטרור במומביי. הודו הטילה את האשמה במתקפה על חמושים שהגיעו מפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully