וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"לית טריביון הודיעה על פשיטת רגל

נמרוד הלפרן

8.12.2008 / 21:21

טלטלה בעולם העיתונות האמריקאית: החברה, המוציאה לאור את "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון" נרכשה לאחרונה על ידי איל הנדל"ן סם זל

מו"לית העיתונות האמריקאית טריביון, המוציאה לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון" אשר נרכשה בדצמבר האחרון על ידי איל הנדל"ן, סם זל, הודיעה על פשיטת רגל. זאת בעקבות נפילה חדה בהכנסותיה מפרסום. לפי מספר דיווחים בתקשורת בארה"ב, קבוצת הבייסבול שיקגו קאבס שבבעלותה, לא נכללה בבקשה להגנה מפני נושיה.

טריביון נהפכה לחברה פרטית בדצמבר האחרון, לאחר שנרכשה בעסקה ממונפת של 8.3 מיליארד דולר על ידי זל. אלא שמאז כרעה החברה תחת נטל חובותיה, המסתכמים ב-12.3 מיליארד דולר, ונאלצה לערוך קיצוצים עמוקים. בין השאר, מכרה טריביון את העיתון "ניוזדיי" ונתח של 10% באתר מודעות הדרושים CareerBuilder.com, כדי לגייס מזומנים.

שווי נכסי טריביון לפי מסמכים, שהוגשו לבית משפט לפשיטות רגל מסתכם ב-7.6 מיליארד דולר. בבעלות טריביון נמצאות 23 תחנות טלוויזיה ו-12 עיתונים, כולל שניים מהעיתונים הגדולים בארה"ב במונחי תפוצה. נכון לסוף ספטמבר, עמדה התפוצה היומית של "לוס אנג'לס טיימס" על 739 אלף עותקים, ואילו תפוצתו של העיתון "שיקגו טריביון" היתה 542 אלף גיליונות.

טריביון ניסתה באחרונה ללא הצלחה למכור את קבוצת הבייסבול שיקגו קאבס ואת אצטדיון הקבוצה, ריגלי פילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully