וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינה לבובה: "הבראץ איננה. אשחק עם ברבי"

טלי גולדשטין

8.12.2008 / 20:24

ביהמ"ש פסק כי חברת MGA, המייצרת את הבובות, הפרה פטנט שרשמה מתחרתה ויצרנית בובת ברבי הוותיקה "מאטל"

לכל הקוראות והקוראים שיש להם בנות או נכדות המשוגעות על בובות הבראץ, שימו לב! כדאי לכם לרוץ עכשיו לחנויות הצעצועים ולרכוש כמה מהבובות הפופולריות לפני שייעלמו מעל המדפים לעולמי עד. שופט פדרלי פסק בשבוע שעבר כי חברת MGA – החברה העומדת מאחורי בובות הבראץ – הפרה פטנט שרשמה ענקית הצעצועים ויצרנית בובת ברבי הוותיקה "מאטל".

בובת הבראץ, על עיניה הגדולות והמראה העכשווי שלה, נוצרה במקור במוחו של מעצב בחברת מאטל. עתה, שופט מחוזי קבע כי הרווחים בסך מיליוני דולרים שגרפה MGA ממכירות בובות הבראץ, אינם חוקיים והורה לה להפסיק ולמכור את הבובות עד סוף השנה.

MGA הבטיחה כי תערער על הפסיקה ואולי תצליח להשיג את מבוקשה ולהשאיר את הבובות על המדפים. במידה ותיכשל בערעור, בובות הבראץ עלולות להפוך בקרוב לפריט אספנים. למעשה, עתידה של חברת MGA כולה לוט כעת באפלה מכיוון שללא הבראץ, אין לחברת הצעצועים כל כך הרבה מוצרים להישען עליהם. MGA מעסיקה 1,500 עובדים ברחבי העולם.

נכון לעכשיו, בובות הבראץ, שהופעת הבכורה שלהם היתה ב-2001, יורדו מהמדפים ואולי אף יהרסו בפברואר הקרוב אלא אם כן השופט סטיבן ג'. לרסון ישנה דעתו לגבי פסיקתו או שבית המשפט לערעורים יפסוק לטובת MGA.

פסיקתו של לרסון נבעה מהחלטת חבר מושבעים ביולי כי יוצר בובת הבראץ קיבל את הרעיון לבובה בעודו עובד בעבור חברת מאטל תחת חוזה בלעדי. אותו מעצב לקח את העיצוב עמו ל-MGA, אך המושבעים פסקו כי הוא שייך למאטל. מאטל צפויה לקבל לידיה את הבעלות על המותג בראץ אך היא לא אמרה עדיין האם תתחיל לייצר את הבובות בעצמה או שכל קו המוצרים יעלם כליל.

לפי פסיקת לרסון, עד לשימוע שייערך ב-11 בפברואר, על MGA לשלם מכיסה את עלויות מבצע הורדת הבובות מהמדפים.

אך לטונישה פרהם בת ה-14 מלוס אנג'לס לא אכפת ממריבות של מבוגרים. לדעתה, על הצדדים לשבת יחד, לדון בבעיה ולפתור אותה. "אופנת בובות הבראץ טובה יותר לילדות", אמרה בעודה נוברת במדפי חנות "טרגט". "ברבי לא אופנתית. נראה שהיא מיועדת למבוגרים שישחקו בה". כשנשאלה לגבי האפשרות של מות בובת הבראץ, ענתה טונישה: "אאלץ לקבל את עובדה שהבראץ הלכו ולשחק רק עם ברביות. אבל למה מאטל אינה יכולה לשלב בין ברבי לבראץ? הן גם ככה מאד דומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully