וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם לחילוץ יצרניות המכוניות - עוד היום"

טלי גולדשטין

8.12.2008 / 19:06

בשלב הראשון של תוכנית החילוץ מדובר על הלוואה ממשלתית בסך 15 מיליארד דולר. שלוש החברות הגדולות דרשו 34 מיליארד דולר

הבית הלבן הודיע היום (שני) כי חלה התקדמות בשיחות עם האחראים בקונגרס על גיבוש חבילת חילוץ בעבור שלוש יצרניות המכוניות הגדולות וכי הסבירות גבוהה שיגיעו להסכם עוד היום. דוברת הבית הלבן דנה פרינו אמרה כי הממשל תומך ברעיון של מינוי יועץ מיוחד על ידי הנשיא בוש, שבידיו תהיה הסמכות לקבוע את מצבן של החברות. בשלב הראשון של תוכנית החילוץ מדובר על הלוואה ממשלתית בסך 15 מיליארד דולר.

"אני חושבת שהסבירות גבוהה", אמרה פרינו לגבי האפשרות של הגעה להסכם היום. "נרשמה התקדמות רבה ביום שישי. נראה שקיימת הסכמה על העקרונות הבסיסיים ואיני רואה סיבה לכך שלא נרשום התקדמות טובה גם היום", הוסיפה.

האחראים על התוכנית עדיין נמצאים בעיצומו של גיבוש חוק שיספק הלוואות לטווח קצר לחברות המתקשות – צעד שצפוי לזכות באישורו של הנשיא בוש. הכסף יאפשר לג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר לפעול ברבעון הראשון של 2009, ולאחר מכן יזדקקו החברות למימון נוסף. הסיוע יגיע מתקציבים ממשלתיים לפיתוח מכוניות חסכוניות בדלק. שלוש יצרניות המכוניות ביקשו הלוואה בסך 34 מיליארד דולר מהקונגרס.

הבית הלבן חזר והדגיש כי על יצרניות המכוניות להראות לממשל תוכנית להתאוששות פיננסית בטווח הארוך על מנת לקבל סיוע ממשלתי. "אם יצרניות המכוניות יבואו לממשלה בבקשת סיוע, נספק להן מימון בטווח הקצר בתנאי שהן ובעלי המניות שלהן יסכימו לנהל משא ומתן עם היועץ שימונה", אמרה פרינו. "אך אם השיחות לא ינועו בכיוון הרצוי או תיכשלנה, אזי היועץ יציע תוכנית חלופית שתערב מבנה מחדש באמצעות הגשת בקשת הגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11)", הוסיפה.

קריסה של תעשיית הרכב עלולה להכניס מיליוני עובדים אמריקאים למעגל האבטלה, לאחר שבנובמבר הצטמצם שוק העבודה בארה"ב בשיעור החד ביותר זה 34 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully