וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנן פיגועי ה-11 בספטמבר מודה באשמה

טלי גולדשטין

8.12.2008 / 17:01

חמשת הנאשמים, בהם המוח מאחורי מתקפת הטרור, ביקשו להודות באשמה. הם מואשמים ב-2,973 סעיפי רצח, מספר ההרוגים בפיגועים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

משפחות קורבנות ה-11 בספטמבר יזכו לראות היום (שני) בפעם הראשונה את המוח שעמד מאחורי הפיגוע הקטלני חאליד שייח מוחמד במהלך שימוע מקדים בכלא גוואנטנמו. חמישה בני משפחה של אנשים שנהרגו במתקפת הטרור בניו יורק הוטסו במיוחד על ידי הצבא האמריקאי לקובה על מנת לצפות בהליכים. הם יופרדו ממוחמד וארבעת הנאשמים הנוספים. החמישה עומדים בפני עונש מוות אם יורשעו במעורבות בפיגוע, בו נהרגו 2,973 בני אדם.

בתוך כך, דווח היום כי החמישה שלחו מכתב לשופט הצבאי, בו אמרו כי ברצונם להודות באשמה. השופט אמר כי יתשאל את הנאשמים כדי לברר כי זוהי אכן משאלתם. תאריך המשפט עדיין לא נקבע. השימוע היום הוא תוצאה של שימועים שנערכו בעבר בפני שופט אחר שהתפטר לפני כחודש.

השימוע בכלא גוואנטנמו צפוי להיפתח באווירה כללית של חוסר ודאות לגבי עתיד מתקן המעצר, בו מוחזקים מוחמד ו-250 עצירים נוספים החשודים בפעילות טרור. הנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה הבטיח לסגור את גוואנטנמו על רקע המחלוקת הסובבת סביב המעמד המשפטי של העצירים וטכניקות החקירה המוטלות בספק.

מעל מאה משפחות השתתפו בהגרלה כדי לזכות באפשרות לראות את מרצחי יקיריהם ולשבת בבית המשפט. מוחמד, שהיה בזמנו מספר שלוש בהיררכיה של ארגון אל קאעדה, כבר הודה שהוא אחראי מהתחלה ועד הסוף לאירועי ה-11 בספטמבר. בשימוע שנערך ביוני, לאחר ששמע כי הוא עומד בפני עונש מוות, אמר מוחמד כי הוא מבקש להפוך ל"שהיד כבר הרבה זמן".

מוחמד, שנולד בכוויית, נלכד בפקיסטן ב-2003. הוא משמש כעורך הדין של עצמו. ארבעת הנאשמים הנוספים הם: רמזי בינלשיב, מוסטפה אחמד אל-האוסאווי, ווליד בין עטש ועלי עבדול עזיז עלי. כול החמישה עומדים בפני 2,973 סעיפים על רצח, אחד בעבור כל אדם שנהרג במתקפת הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully