וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם יודעים מה נסים אלפרון תכנן"

נתיב נחמני

8.12.2008 / 13:45

ביהמ”ש האריך את מעצרם של אלפרון וחשודים נוספים שנעצרו בחשד להחזקת נשק. בתו: "הפרשה תסתיים בלא כלום"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכה: גדי ווינסטוק. קריינות: אילן שניג)

רצף המעצרים לאחר חיסול יעקב אלפרון נמשך. בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרם של ניסים אלפרון ושלושה חשודים נוספים שנעצרו עמו אמש בחשד להחזקת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע. בפשיטה שערכה המשטרה על מסעדה ברמת גן נתפס בקטנועו של אחד מהם אקדח ובתוכו מחסנית.

במהלך הדיון סירב נציג המשטרה לענות על שאלת עורך דינו של אלפרון, גיא פרידמן, שדרש לדעת נגד מי קשרו החשודים לבצע פשע. פרידמן התעקש שנציג המשטרה יאמר זאת לפחות לשופט, אז קטע אותו השופט ציון קאפח באומרו: "מה זאת אומרת? כולם יודעים". פרידמן טען כי מרשו רק שהה במקום עם זוגתו, ילדיו שהצעיר בהם בן תשע וחצי ומספר חברים לצורך ארוחה משפחתית. לדבריו, בידי המשטרה אין כל עובדות הקושרות אותו לאקדח, וטענותיה מתבססות על מידע מודיעיני בלבד. "אילו עובדות יש לכם?" שאל פרידמן את נציג המשטרה, שסירב לענות. "מה שאני יכול להגיד לך זה שיש אנשים עם פה גדול", אמר השופט בתגובה לשאלת הפרקליט.

חומר חקירה מוצק

"החלטתי לא תעסוק בתוכן קשירת הקשר, משום שיהיה בכך כדי להלהיט את הרוחות ואפשר חלילה לגרום לשפיכות דמים נוספת ומיותרת", פתח השופט קאפח את החלטתו. "האירוע אינו נקודתי והוא חלק ממכלול שלם אשר הוצג בפניי, כך שהשאלה מי נגע פיזית באקדח אינה מעלה ואינה מורידה".

השופט קבע כי נגד החשודים, ובייחוד נגד אלפרון, אין רק מידע מודיעיני אלא גם חומר חקירה מוצק, אותו נמנע מלפרט. הוא הורה על הארכת מעצר של ארבעה מתוך חמשת העצורים. את החמישי הורה השופט להחזיק במעצר בית.

"הניסיונות של המשטרה לקשור את אבי לכל פעילות לא חוקית המתרחשת בקירבתו, הן מטרד שהמטרה שלו היא להסיח את הדעת הציבורית מחוסר יכולתה של המשטרה להציג תוצאות משמעותיות בחקירותיה המתוקשרות, אמרה לוואלה! חדשות יפית אלפרון בתו של נסים, "עצוב לי שבמדינה דמוקרטית אדם שסועד עם משפחתו וילדיו הקטנים נעצר ומואשם על לא עוול בכפו. אני מאמינה שהפרשה תסתיים כפי שהחלה – ללא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully