וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפזר את מסך הערפל

אמיר איימצ'ט

8.12.2008 / 13:16

לאמיר איימצ’ט יש דרך שבה אפשר להפוך את הבלבול הגדול להבנה אחת גדולה - על קבלת החלטות נכונה לפי שיטת ה-NLP

מה ההבדל בין בלבול לוודאות? אנשים רבים נתקלים בקשיים, מכיוון שהם מבולבלים ביחס לנושא מסוים, אבל יש דרך להפוך את הבלבול להבנה. אם למשל הייתי מבקש מכם להטיס מטוס אף 16 עכשיו או לבנות פצצה אטומית, סביר להניח שבלבול יאחוז בכם ולא תדעו איך לעשות זאת. לשם כך, תזדקקו למידע חיוני.

ואולם, על פי רוב, מה שגורם לבלבול אינו חוסר מידע אלא עודף מידע. האופן בו המידע מיוצג לא מאורגן די הצורך כך שתוכלו להבינו. תחשבו לדוגמא על סרט טוב שראיתם: מה היה קורה אם הייתם צופים באותו סרט לא ברצף אלא כשקופיות בודדות, בלי סדר כרונולוגי או ללא פס- קול?

לצאת מהבלבול

נטלי (שם בדוי) פנתה אליי בטענה, כי היא מבולבלת וקשה לה לקבל החלטה בנוגע לעתידה המקצועי. "אני לא יודעת מה לעשות, אני מבולבלת אם כדאי להישאר במקום העבודה או לעזוב ולהשיג תנאים טובים יותר". היא אמרה.

- "כעת אבקש ממך לחשוב על משהו דומה בתחום המקצועי שלך, שבו את מבינה בוודאות". ביקשתי ממנה.
- "או.קי, אני יודעת שבחרתי לעבוד בתחום הנכון עבורי".
- "איך את יודעת זאת?".
- "אני פשוט מרגישה".
- "מצוין. את חווה כעת שתי חוויות פנימיות: אחת מהן מכונה הבנה והשנייה בלבול. האם תוכלי לראות בדמיונך תמונה של כל אחת מהן?".
- "כן".
- "אני מתעניין כרגע בהבדלים בין שתי החוויות. במה שונות התמונות זו מזו? האחת יכולה להיות סרט צבעוני והשניה שקופיות בשחור לבן. הייתי רוצה שתחדרי פנימה ותבחני את שתי החוויות האלו ותשתפי אותנו במה הן שונות".
- "הבלבול הוא שקופיות קטנות בשחור לבן וההבנה היא סרט צבעוני קרוב".
- "האם קיימים הבדלים נוספים?"
- "הבלבול הוא רצף של שקופיות/תמונות המוקרנות ברצף מהיר. ההבנה לעומת זאת מאורגנת היטב ותמציתית, בקצב איטי יותר, כסרט אשר בו דבר מוביל לדבר".
- "האם לאחד מצורף פס קול ?"
- "כן, להבנה יש פס קול".

הבנה חדשה

- "איך את יודעת שאת מבולבלת לגבי האחת ומבינה את השניה?"
- "אני מרגישה רגשות שונים כשאני מסתכלת עליהם".
- "למה זה קורה? מה הסיבה לכך?"
- בתמונת ההבנה אני מסוגלת לראות איך הכל עובד וזה נותן לי תחושה טובה וכשאני מתבוננת בתמונה השניה יש בלגן בראש וכל מיני תמונות רצות לי בראש. אני לא יודעת מה יקרה והתחושה היא מתוחה".

- או.קי נטלי, עכשיו תיקחי את הבלבול ותשני אותו, כך שיהיה דומה להבנה לא מבחינת תוכן אלא רק מבחינת הייצוג החושי. איך עושים את זה? אני מזמין אותך לעצום עיניים. ראשית תהפכי את השקופיות לסרט. דמייני מערכת של שקופיות בזמנים שונים ותצפי בהם ברצף מההתחלה לסוף בקצב של ההבנה. עכשיו תוסיפי פס קול, תגדילי ותקרבי את הסרט בדיוק באותו גודל של תמונת ההבנה. מה קורה עכשיו? האם התהליך מובן יותר?".
- "כן, שמתי לב שכאשר ייצגתי את הבלבול כהבנה, פס הקול עזר לי. נזכרתי בשיחה מסוימת שהייתה לי עם המנהל שלי ולאחר מכן בהערות שקיבלתי ממנו. אני מרגישה הקלה".
- "כיצד את יודעת שאת מרגישה הקלה?"

אם כך, הבלבול הוא פתח להבנה חדשה והזדמנות נהדרת לארגן את המידע שיש לכם כבר מחדש ולהיפתח לאפשרויות חדשות. שימו לב כיצד חווית הבלבול וההבנה שלכם מיוצגות (האם הן צבעוניות או בשחור לבן, האם אתם רואים אותן קרוב או רחוק, עם פס קול או בלי?), אחרי שזיהיתם תשנו את הבלבול כך שיהיה דומה להבנה - לא מבחינת תוכן, אלא רק מבחינת האופן בו אתם מייצגים את התוכן בחושים שלכם. אז תרשו לעצמכם להיות מבולבלים לפעמים, כי עכשיו אתם בדרך לגילוי ולהבנה.

אמיר איימצ'ט הוא master practitioner nlp, בוגר NLP PLUS, בעל קליניקה פרטית להנחיה אישית בתחום ה-nlp ועוסק באימון אישי ועסקי. במסגרת עבודתו אימן חברות ציבוריות, פרטיות וממשלתיות רבות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully