וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיר-סו-מו

אופיר בר-זהר

8.12.2008 / 11:35

היקף הפרסום בערוץ 2 ירד בנובמבר ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי יפעת בקרת פרסום, גם ערוץ 10 והעיתונות הכתובה ספגו ירידות

ערוץ 2 רשם ירידה של 10% בזמן המנוצל לפרסום בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. ערוץ 10 רשם באותה תקופה ירידה מינורית יותר של 2.5%, ואילו בעיתונות היומית נרשמה בנובמבר ירידה של כ-20% בכמות האינטשים שנמכרו לפרסום לעומת נובמבר 2007.

בהשוואה להיקף הפרסום בינואר-ספטמבר 2008, הירידה של ערוץ 2 תלולה יותר - 14%, ואילו הירידה של ערוץ 10 מתייצבת על 1.5%. הירידה באותה תקופה בהיקף הפרסום בעיתונות היא 18%.

הבדיקה בוחנת את כמות דקות הפרסום ששודרו בערוצים ואת היקף האינטשים שנמכרו לפרסום בעיתונות - ואינה כוללת את מחירי הפרסום באמצעי המדיה.

"אין ספק שנובמבר 2008 חריג לרעה, שכן היה זה החודש עם היקפי הפרסום הנמוכים ביותר בפרסום של ערוץ 2 ושל העיתונות היומית מתחילת השנה, למעט אוקטובר שהיה חודש חגים ממועט בימי עבודה", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.

איאן גודריץ', מנכ"ל חברת בקרת המדיה מדיה-צ'ק, טוען כי "פחות קמפיינים עלו לאוויר בנובמבר, וההשקעה הממוצעת בכל קמפיין ירדה ב-10%-15%". לדבריו, "ההערכות הן כי המכה הרצינית תגיע בינואר-פברואר".

מקורות בחברות המדיה ובזכייניות הודו כי נובמבר היה חלש. ואולם חלק מהם טענו שחודשי החורף הם באופן מסורתי חלשים יותר מהקיץ. בנוגע להפרש בירידה בין ערוץ 2 ל-10 אמרו מקורות בשוק כי מדובר בבונוסים שנותן ערוץ 10 או בהתחייבויות למשרדי פרסום. מקורות אחרים סבורים כי בשל הרייטינג הנמוך של ערוץ 10 לעומת ערוץ 2, המפרסמים נאלצים לרכוש יותר פרסום כדי להגיע לאותה החשיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully