וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאמים בקרית גת? פיקוד העורף נערך

יהושע בריינר

7.12.2008 / 22:02

בעקבות התעצמות ארגוני הטרור, החל צה"ל להכין ישובים נוספים לנפילה אפשרית של רקטות. גורם צבאי: "זה חלק מסל פעולות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: ענת ברק)

פיקוד העורף החל לחלק באחרונה עלוני מידע בנושא ירי רקטות גם באזורים שלא נפגעו עד כה, בהם הערים קרית גת, קרית מלאכי ואשדוד. העלון מנחה את התושבים כיצד עליהם לפעול בעת ירי רקטת קסאם. לדברי גורם צבאי, מדובר בחלק מסל של פעולות הנובעות מהערכות מצב שונות שיתקיימו ביישובים הנמצאים בטווח של 30 קילומטרים מרצועת עזה. בנוסף יחלו בקרוב תרגולים שונים של האוכלוסיות באזורים הללו.

בעלון "היערכות המשפחה שלי לירי רקטות" שחולק לתושבים נכתב: "תושב יקר, בעקבות האפשרות כי הרקטות יגיעו גם לאזור מגוריך, קיימת חשיבות רבה להכנתך והכנת משפחתך להתמודדות עם קשיים שאינם מוכרים מחיי היום יום. הניסיון מוכיח כי אנשים שלמדו כיצד להתמודד עם מצבי חירום והכינו עצמם, הצליחו לפעול בצורה טובה יותר בשעת אמת". העלון כולל פירוט על בחירה של חדר מוגן, נקיטת צעדים בזמן אזעקה והכנת תוכנית החירום המשפחתית.

בחודשים האחרונים הצהירו בכירים במערכת הביטחון מספר פעמים כי לארגוני הטרור ברצועת עזה יש רקטות מתקדמות המסוגלות להגיע לאשדוד ולקרית גת. בעקבות כך נערכו ביישובים הללו תרגולים שונים, בהם תרגול מוסדות החינוך וצוותי הרווחה, וכן תרגול של כוחות ההצלה בעיר.

לפני כשבועיים ביקר סגן שר הביטחון מתן וילנאי בעיר אשדוד ובחן מקרוב את היערכותה לקראת הירי. במקביל, רכשו בעיריית אשדוד צופרים ומערכות אזעקה עבור מערכת "צבע אדום". למרות הדברים פיקוד העורף טרם נתן את ההנחיה להפעיל את המערכת בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully