וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "המחבלים במומביי פעלו משטח פקיסטן"

עידן דורנר

7.12.2008 / 21:34

מזכירת המדינה שבה וקראה לאיסלמבד לפעול נגד האחראים. לדבריה, "פקיסטן מסכנת את יחסיה עם הודו ועם ארה"ב"

המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור במומביי פעלו משטח פקיסטן. כך האשימה היום (ראשון) מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס, ששבה וקראה לממשל הפקיסטני לפעול להבאת האחראים לפיגוע לדין.

באיסלמבד דרשו מהודו לחזור בה מהאשמות לפיהן היתה מעורבות פקיסטני במתקפה, כל עוד אין לה הוכחות לכך. רייס התראיינה למספר רשתות טלוויזיה ואמרה כי אין ספק שהאחראים לפיגוע פעלו מאדמת פקיסטן. "פקיסטן מסכנת את יחסיה עם הודו ועם ארה"ב והיא חייבת לפעול נגד הקיצוניים".

פקיסטן קיבלה סיוע של מיליארדי דולרים מארה"ב במטרה להילחם בארגוני הטרור הפועלים משטחה. באיסלמבד גינו את המתקפה והכחישו כל קשר אליה. כמו כן התחייבו לשתף פעולה בחקירה. "לדעתי אין שום ספק שהשתמשו בשטח פקיסטן, כנראה גורמים שלא קשורים למוסדות המדינה", אמרה רייס בראיון ל-CNN. "אני לא חושבת שיש ראיות חותכות למעורבות של גורמים רשמיים בממשל הפקיסטני".

מוקדם יותר, בראיון לרשת "פוקס", אמרה רייס כי ארה"ב העבירה מידע על המתקפה גם להודו וגם לפקיסטן. "הבהרתי לפקיסטן, בצורה מאוד ברורה, שגם אמריקאים נהרגו במתקפה, שארה"ב מצפה לשיתוף פעולה מלא מצידה של פקיסטן ולצעדים בנושא, וכי הדבר אכן מסכן את היחסים ביננו".

כוחות הביטחון של פקיסטן השתלטו היום על מחנה של ארגון "לשקר-א-טייבה", בחלקה הפקיסטני של קשמיר. כך דיווחו עד ראיה וגורם רשמי בקרן צדקה הקשורה לארגון. הארגון נחשד בביצוע מתקפת הטרור במומביי, בה נהרג לפחות 171 בני אדם. רייס סרבה לומר האם התייחסה לדבריה לארגון.

נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה אמר בראיון לרשת NBC כי חשוב להרגיע את המתיחות בין הודו לפקיסטן וכי ארה"ב זקוקה לעזרת פקיסטן במלחמה בארגוני הטרור הפועלים באפגניסטן. "אנחנו לא יכולים לפתור את המשבר באפגניסטן מבלי לפתור את המשבר בפקיסטן. עלינו לוודא שהודו ופקיסטן מנרמלות את היחסים ביניהן אם ברצוננו להיות יעילים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully