וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאלה וייס - דמות מופת או מנהיגת פלנגות?

יהושע בריינר

7.12.2008 / 19:53

ארגוני ימין יצאו להגנת מנהיגת נוער הגבעות: "פעלה למען ארץ ישראל והעם היהודי". הח"כ לשעבר אפרים סנה: "היא מחוללת פוגרומים"

ארגוני ימין יוצאים הערב (ראשון) להגנתה של מנהיגת נוער הגבעות דניאלה וייס, בעקבות התבטאויות שנשמעו בימים האחרונים מפי אנשי מערכת הביטחון לעצור אותה. וייס, ממנהיגות המאבק על בית המריבה בחברון, נעצרה במהלך הפינוי, ואף הוצא נגדה צו הרחקה מנהלי חתום על ידי אלוף פיקוד המרכז גדי שמני, האוסר עליה להיכנס לשטחי יהודה בחודש הקרוב. במערכת הביטחון רואים בוייס כמנהיגת ההתפרעויות שהיו ברחבי יהודה ושומרון לאחר הפינוי, ואף נשמעו קולות שקראו לעצור אותה בחשד להסתה.

"ארגון נאמני ארץ ישראל", שוייס נמנית על ראשיה, הוציא ציטוטים מתוך פגישתם של שר הביטחון אהוד ברק והמנהיג הרוחני של נוער הגבעות הרב משה לוינגר שהתקיימה שעתיים לפני פינוי בית המריבה ביום חמישי האחרון. לפי הדברים, לוינגר אמר לברק כי "כל צעד וצעד של דניאלה וייס מונחים על ידי והכל נעשה בהוראות ישירות ממני". הדברים נאמרו בתגובה לדברי ברק, שאמר כי שמח לראות שעל אף מצבו הבריאותי הקשה של לוינגר, מוחו עדיין צלול.

גם ארגון "פורום נהלל", אחד משורה של ארגוני ימין המורכב ברובו מאנשי קיבוצים ומושבים, הוציא הערב הודעת תמיכה בוייס. "אנו קוראים להפסקת מסע ההסתה המתוזמן של יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, אהוד ברק ואפרים סנה, וכל מי שבדעתו לחסל את ארץ ישראל. שלו נעליכם בפני דניאלה וייס ובפני פועלה הנפלאה והמסור למען הארץ והעם היהודי. אנו רואים בוייס דמות מופת לדורות שיבואו והלוואי שמגדפיה יהיו ראויים להגיע לקרסוליה וליושרה הציבורי".

בתוך כך, יו"ר מפלגת "ישראל חזקה" אפרים סנה, דרש היום משר הביטחון אהוד ברק, להורות לכוחות הביטחון לעצור לאלתר את וייס. במכתבו כינה סנה את וייס "מנהיגת פלנגות, מחוללת פרוגרומים, מורדת וממרידה", והאשים אותה בהסתה נגד מדינת ישראל. "המראות המגיעים מחברון אינם נותנים מנוח לאף ישראלי", כתב סנה במכתבו. "נראה כי קבוצה קטנה של בריונים ופורעי חוק מאיימת על חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל, מחוללת פוגרומים ברחבי העיר ועלולה להביא להתלקחות רבתי באיו"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully