וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בחברון: "גם הפלסטינים אחראים"

נתיב נחמני

7.12.2008 / 16:55

ביהמ"ש האריך ב-4 ימים את מעצרו של זאב בראודה, שצולם יורה על פלסטינים. השופטת: "יש סימני שאלה לגבי התנהגות הפלסטינים"

(צילום: באדיבות "בצלם", עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הוארך היום (ראשון) בארבעה ימים מעצרו של זאב בראודה, תושב קרית ארבע החשוד שירה לעבר פלסטינים ביום חמישי לאחר פינוי בית המריבה בחברון, ופצע שניים מהם. החשוד הנוסף בירי, גבי ביבי, שוחרר לביתו.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מלכה אביב, קיבלה את טענת המשטרה, לפיה בראודה יצר פרובוקציה בכך שהתקרב לעבר הפלסטינים, אך קבעה בהחלטתה, כי "יש מספר סימני שאלה ותמיהה לגבי התנהגות אותם האנשים אשר לכאורה נורו על ידי החשוד.... בהמשך הקטע בו צפיתי נראה גם 'פינוי' של אחד הנפגעים, אשר לא נראו כל סימני פגיעה על חולצתו".

"מן התיעוד, נראה כי תחילתו של אירוע הוא אכן בתחילת פעילותו של החשוד (בראודה)", המשיכה השופטת, "אולם המשך האירוע וסיומו, לרבות תוצאותיו החמורות, דומני שלא ניתן לזקוף אותם לטובת החשוד בלבד. נהפוך הוא, תרומה רבה ומכוונת יש לתושבים הפלסטינים בהתנהלותם במהלך האירוע, באופן שהביא לתוצאותיו".

פרקליטו של בראודה, עו"ד אריאל עטרי, אמר היום לוואלה! חדשות, כי "מרשי פעל מתוך הגנה עצמית. בית המשפט קיבל את מרבית טענותינו והחליט על הארכת המעצר כדי לבדוק את גרסתו של מרשי. אין לנו ספק כי עם תום הבדיקה הוא ישוחרר".

טוענים להגנה עצמית

אתמול הסגירו את עצמם בראודה וביבי לידי המשטרה, לאחר שצולמו יורים בפלסטינים ביום חמישי. מחקירת האירוע ועל פי תמונות, עולה כי השניים התעמתו עם מספר פלסטינים סמוך לקרית ארבע, כשבראודה חמוש באקדח וביבי, שהיה חלק מכיתת הכוננות של היישוב, ברובה מסוג M-16.

בחקירתם אמש טענו השניים כי פתחו באש מכיוון שהיו בסכנת חיים. לדברי עו"ד עטרי, בראודה הגיע למקום על מנת לחפש את בנו מחשש שמה הוא בבית החום בזמן הפינוי, אז התקרבו לעברו מפגינים ערבים עם אבנים בידיהם, והחלה המהומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully