וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העולם: מדענים מזהירים מאסטרואידים

עידן דורנר

7.12.2008 / 16:31

מדענים מובילים פנו לאו"ם וביקשו להקים מערכת שתוכל להשמיד אסטרואידים הנמצאים במסלול התנגשות עם כדור הארץ

קבוצה של מדענים מובילים קראה היום (ראשון) לאו"ם להקים רשת בינלאומית שתסרוק אחר אסטרואידים הנמצאים במסלול התנגשות עם כדור הארץ. כמו כן הם קראו להקמת מערכת שתוכל להשמיד גורמים שמיימיים שיאיימו לחדור לאטמוספירה. לטענת הקבוצה, האו"ם צריך לטפל בנושא בדחיפות, כיוון שלמרות שהסיכוי שאסטרואיד ייפגע בכדור הארץ הוא נמוך, אם זה אכן יקרה התוצאות יהיו הרות אסון.

המדענים הסבירו כי אסטרואיד שפגע בכדור הארץ לפני 65 מיליון שנה השמיד את אוכלוסיית הדינוזאורים, וכ-70% מהמינים החיים. בשנת 1908 פגע אסטרואיד בסיביר וגרם להרס רב. "הקהילה הבינלאומית חייבת להתחיל לעבוד על שלושה מנגנונים של מניעה: אזהרה, הסטה ומערכת קבלת החלטות, להתמודדות עם התנגשות עתידית", נאמר בהודעה שפרסמה הקבוצה בבניין האו"ם בוינה.

הסיכוי שאסטרואיד בקוטר הגדול מ-45 מטר ייפגע בכדור הארץ מוערך בכפעמיים שלוש בכל אלף שנים, אך הוא צפוי לגרום לנזק הרב בהיסטוריה האנושית. לטענתם, עד שנת 2020 ניתן יהיה להבחין בכ-500 אלף אסטרואידים סביב כדור הארץ באמצעות הטכנולוגיה הטלסקופית. עם זאת, לא ניתן יהיה לדעת מי מהם צפוי להתנגש בכדור, עד שיהיה קרוב מדי מכדי לפעול.
לכן הם קוראים להקמת מנגנון שיסיט או ישמיד את האסטרואיד,
בין אם באמצעות רכב חלל שיתנגש בו במתכוון או באמצעות פיצוץ גרעיני.

נכון להיום מושקעים 4 מיליון דולר בשנה על ידי סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בזיהוי אסטרואידים. סוכנות החלל האירופית מתכננת להשקיע בכך גם כמה מיליונים בודדים. לפי ההערכות עלות התוכנית אותה הציעו המדענים מוערכת בכ-100 מיליון דולר בשנה, כדי לכסות את כל שטח שמי כדור הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully