וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה רוצה לפלוש לזימבבואה"

טלי גולדשטין

7.12.2008 / 14:04

נשיא זימבבואה, הרודן רוברט מוגאבה, האשים את ר"מ בריטניה בכך שהוא רוצה להדיח אותו ולפלוש שוב לזימבבואה. "זוהי מזימה מערבית"

ממשלת זימבבואה האשימה את הממשל הבריטי בניצול מגפת הכולרה המשתוללת במדינה על מנת לגייס את תמיכת המערב לפלישה למדינה הקורסת, כך טען היום (ראשון) עיתון ממלכתי הזימבבואה.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר בשבת כי המשבר הבריאותי בזימבבואה, שגבה עד כה את חייהם של 600 בני אדם, הינו משבר בינלאומי חמור ולא משבר לאומי של זימבבואה בלבד. לדבריו, שלטונה של ממשלת זימבבואה הוא "שלטון עקוב מדם" וממשלת זימבבואה היא האחראית למגפת הכולרה שפרצה במדינה.

בראון הוסיף כי הסיוע הרפואי יגיע לכל אותם חולים ולא משנה הבדלי הדעות עם מנהיג המדינה רוברט מוגאבה. בראון לא קרא באופן מפורש למוגאבה להתפטר מתפקידו אך אמר כי מנהיגי העולם צריכים לעולם יחד ולהגן על זכויות האדם והדמוקרטיה בזימבבואה. הוא הפציר בעולם לומר למוגאבה "הגיעו מים עד נפש".

ג'ורג' צ'רמבה, הדובר של מוגאבה אמר לעיתון "סאנדיי מייל": "איני יודע על מה מדבר ראש הממשלה המשוגע הזה. הוא רוצה לפלוש לזימבבואה". צ'רמבה הוסיף כי הביקורת המערבית על התנהלות ממשלת זימבבואה בזמן האחרון היא למעשה מזימה להדיח את ראש הממשלה מוגאבה בהפיכה צבאית.

זימבבואה הכריזה בשבוע שעבר על מצב חירום בעקבות התפרצות מחלת הכולרה בתחומה, שגבתה עד כה יותר מ-560 קורבנות, וקראה לקהילה הבינלאומית לסייע לה. רוב תושבי בירת זימבבואה, הארארה, נותרו בשבוע האחרון ללא גישה למים בגלל מגפת הכולרה שפרצה במדינה. אספקת המים נותקה מכיוון שלמדינה אין מספיק כימיקלים לטהר את המים מהמגיפה. חלק מתושבי הארארה החלו לחפור בארות מים בחצרות בתיהם, ותורים ארוכים משתרכים ליד עמדות מכירה של מים שהוקמו ביוזמת המקומיים.

כולרה היא מחלה המתפשטת במים מזוהמים. משרד הבריאות הורה לאזרחי המדינה להפסיק ללחוץ ידיים אחד עם השני, כדי למנוע את התפשטות המחלה. לפי רשת ה-BBC, למעלה מ-11 אלף אנשים נדבקו במחלה מאז חודש אוגוסט. זו ההתפרצות המגיפה החמורה ביותר במדינה מאז שנת 2000.

המגיפה התפשטה לאחר קריסת מערכת הבריאות והתברואה במדינה. ניתן לטפל במחלה בקלות, אך לבתי החולים אין מספיק תרופות ורופאים. הממשלה מאשימה את המצב בסנקציות שהטילו מדינות המערב על המדינה. לטענתה מדובר בניסיון להפיל את שלטון הנשיא רוברט מוגאבה. עם זאת, הסנקציות שהוטלו על המדינה בעקבות זיוף הבחירות והאלימות הפוליטית מכוונות רק למוגאבה ולמקורביו, והן כוללות הגבלות תנועה והקפאת הנכסים שלו במדינות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully