וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיסא הממשלה צבוע בדם תושבי שדרות"

פנחס וולף ויהושע בריינר

7.12.2008 / 17:20

תושבי מערב הנגב הסתייגו מהחלטת הממשלה להעביר 600 מיליון שקלים למיגון היישובים. יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת ספיר: "עצוב לראות איך ישראל ממגנת את עצמה"

(צילום: רויטרס ושי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

"עצוב לראות איך מדינת ישראל ממגנת את עצמה ונותנת לאזרחיה בדרום הארץ לחיות ללא רוח חיים. נראה כי קברניטי המדינה מנסים להתיישב בזהירות, אך בנוחות יש לומר, על כסא הממשלה שצבוע בדמם של תושבי שדרות וסביבתה", כך אמר היום (ראשון) יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת ספיר דוד ברנן בתגובה להחלטת הממשלה להעביר 600 מיליון שקלים להשלמת המיגון בעוטף עזה. לדבריו, "אני מקווה כי בממשלה הקרובה נראה שר עם ביטחון וממשלה אשר לא תזניח את אזרחיה, תדע לדבר כמו גם להגן ותגיע להבנה עם שכנינו הפלסטינים".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד) הביע הסתייגות מהחלטת הממשלה ואמר כי "ממשלת קדימה ממשיכה עם מדיניות החולשה מול התקפות הטרור. המיגון הוא צד הכרחי אך לא מספיק. ישראל חייבת לעבור למדיניות תקיפה שתשקם את כושר ההרתעה ותחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

ח"כ שי חרמש (קדימה) בירך הערב את החלטת הממשלה להשלים את תקציב המיגון ליישובי עוטף עזה, אך מתח ביקורת על ההתמהמהות בקבלת ההחלטה. לדברי ח"כ חרמש שהגיש עתירה בנושא לבג"ץ, "זמן יקר בוזבז ובתוכו גם מספר חודשים ספורים של הפסקת אש אמיתית. היום לדאבוננו חזרו הפגזים ליפול בחצרות הבתים ובשדות ותהליך המיגון ודאי יארך זמן רב. אני מקווה ששר הביטחון יתעלה מעל שיקולים פוליטיים של ערב בחירות וינחה את הצבא לפעול ולעשות כל מה שמדינה ריבונית היתה עושה".

גם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, בירך על החלטת הממשלה ואמר: "זו החלטה בלתי נמנעת שהייתה צריכה להתקבל כבר לפני חודשים". לדבריו, "חלק מאחריותה של הממשלה היא להבטיח שקט וביטחון לאזרחיה ואני שמח שבחודשים הקרובים גם תושבי עוטף עזה ושדרות יוכלו להרגיש מוגנים יותר".

מוקדם יותר אישרה הממשלה העברת 600 מיליון שקלים לצורך השלמת מיגון יישובי עוטף עזה. פי התוכנית שאושרה, הממשלה תשקיע את התקציב במיגון הבתים שנמצאים בתחום הארבעה קילומטרים וחצי מגבול רצועת עזה. זאת מכיוון שרק מעבר למרחק זה מהווה מערכת "כיפת ברזל" הגנה אקטיבית מפני רקטות שנורות מהרצועה. לדברי סגן שר הביטחון מתן וילנאי, שגם בעבר הביע תמיכה במיגון הבתים בעוטף עזה, "מיגון חיוני ללא קשר לתוכניות ההתקפיות של צה"ל. הקו הראשון תמיד צריך להיות ממוגן". בחודשים האחרונים נערכו הפגנות רבות מצד תושבי עוטף עזה והם אף עתרו לבג"ץ.

לבני: "להגיב על ירי הקסאמים"

בתוך כך, כלי טיס של חיל האוויר תקף מספר פלסטינים בצפון רצועת עזה ליד ג'באליה. מצה"ל נמסר כי הפלסטינים זוהו כחוליית משגרי קסאמים. עד כה לא דווח על נפגעים פלסטינים.

מאז הבוקר נורו שלוש רקטות קסאם נורו היום בצהרים לעבר ישראל. אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח בכניסה לעיר שדרות ושתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר היום נפלה רקטת קסאם במערב הנגב ונורו לאזור מספר פצצות מרגמה. גם במקרה זה לא היו נפגעים או נזק. בסוף השבוע נורו כ-20 רקטות קסאם לעבר ישראל.

יו"ר קדימה ציפי לבני אמרה היום כי, "אין רגיעה. יורים על אזרחי ישראל. ביום שאישרנו את הרגיעה היתה החלטה שישראל צריכה להקפיד עליה. אי אפשר שלא להגיב על ירי הקסאמים. החמאס שולט ואחראי על עזה".

לבני דרשה בישיבת הממשלה להגיב בירי על הירי מרצועת עזה. בנוסף דרשה לבני דיון נוסף בפורום השלישיה (ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החוץ) ובקבינט המדיני-ביטחוני, האם להמשיך ברגיעה ובאלו תנאים. לדבריה, "הסכם הרגיעה ממילא עומד לפוג בתוך זמן קצר, וגם כך הוא לא מכובד על ידי הצד הפלסטיני. כעת, נדרשת חשיבה מחודשת כבר עכשיו כיצד עלינו לפעול".

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בישיבת הממשלה כי "המצב בעזה מוכר. המציאות דורשת שיקול דעת ואחריות. אני מודע לסבל של האנשים. הפעולה לא תברח. האחריות היא עלי. אנו פועלים שהפעולה תצא בזמן הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully