וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כבר עולה טנדר?

אייל דץ

7.12.2008 / 12:32

סוסים חולים ושדופים ממשיכים להתהלך בכבישים בעיר רתומים לעגלה. כדי להפסיק את תופעת האלטעזאכן יתקיים היום ערב התרמה מיוחד בהשתתפות רם אוריון, אסף אמדורסקי ועוד

למרבה הצער, עבור תושבי תל אביב יפו, חמורים פצועים ועייפים, שגוררים עצמם בקושי רב ברחובות העיר, הם בחלק מהנוף האורבני. נתונים לחסדיהם של בעליהם הלא חוקיים. מי שאחראים לתופעה הם האלטעזאכענים, בעליהם של אותם חיות מסכנות. למרות שלרובם אין כלל אישור להחזיק את אותם חמורים וסוסים, הם ממשיכים להתנהל באין מפריע.

השימוש בבעלי חיים למטרות אורבניות מפוקפקות הוא לא בעיה מקומית. במקומות רבים בעולם מתנהלים וזוכים להצלחה מאבקים דומים. בלונדון, לאס וגאס וערים נוספות כבר נאסר בחוק שימוש בכרכרות סוסים למטרות תיירות. גם בניו יורק מנהלים ארגונים למען זכויות בעלי חיים מאבק דומה. היום (ראשון) יציינו ברחבי העולם את יום המאבק למען החמורים והסוסים. בישראל, תקיים הערב עמותת "הכול חי", אירוע התרמה למען המאבק . האירוע שיתקיים במועדון "החתול והכלב" (קרליבך 23 ת"א), יכלול הופעות של אסף אמדורסקי, בילי לוי, רם אוריון ועוד רבים וטובים אחרים שהסכימו להופיע בהתנדבות. הכניסה לאירוע תעלה עשרה שקלים בלבד תרומה לעמותה.

"במקום הפגנה סטנדרטית מול בניין העירייה החלטנו לקיים מסיבה עם מוסיקה וריקודים", אומרת איקי גרין מנכ"לית העמותה בישראל. " המחאה שלנו היא נגד העובדה שלמרות שיש חוק האוסר על החזקת חמורים וסוסים ללא רישיון, בפועל הוא כמעט ולא נאכף. אנחנו מקווים שעיריית תל אביב תפעל בעניין ותפסיק את ההתעללות".

עמותת "הכול חי" היא עמותת בת של עמותה אמריקאית. את עיקר פעילותה מקדישה העמותה למאבק נגד האלטעזאכענים ונגד מירוצי סוסים. בימים אלו מנהלת העמותה מאבק עיקש נגד הכוונה להקים בישראל מרוצי סוסים למטרות הימורים והעניין נדון כרגע בבג"ץ.

תגובת העירייה

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "עיריית תל-אביב-יפו חלוצה בכל הקשור לשמירה על זכויות בעלי חיים והגנה עליהם מפני התעללות. העירייה פועלת בכל הדרכים החוקיות להילחם ברוכלים המחזיקים סוסים וחמורים בתנאים לא נאותים, על מנת למגר את התופעה.

כמו כן, ממשיכה העירייה בפעילות אינטנסיבית להחרמת סוסים שמצבם הפיזי בריאותי ירוד. משנת 2005 ועד היום הוחרמו כ- 90 סוסים וחמורים שהועברו לטיפול ושיקום ארוך, וכן הוגשו כ-800 דוחות ברירות משפט נגד בעלי סוסים שמחזיקים בסוסים ללא היתר.

אגודת צער בעלי חיים תל אביב מסייעת לעירייה באירוח קלוטי הפרסה בטיפול וטרינרי ובשיקום הסוסים והחמורים".

7. 12, קרליבך 23, 21:30 | לעוד מידע: hakolchai.org

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully