וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם איי פוקלנד שבים לידי הארגנטינאים?

טלי גולדשטין

7.12.2008 / 12:47

מאז מלחמת פוקלנד ב-1982 היתה נוכחות צבאית-בריטית באיים. כעת, על רקע קיצוצים בצי המלכותי, לא תציב בריטניה ספינת מלחמה באזור

בפעם הראשונה מאז 1982, איי פוקלנד יוותרו ללא הגנה של ספינות מלחמה בריטיות. הסיבה: מחסור בספינות בצי המלכותי. את ספינת המלחמה הבריטית, המוצבת באיים, תחליף ספינה שאינה חמושה לקרב.

הקיצוצים בגודל הצי המלכותי במהלך העשור האחרון הותירו את חיל הים עם מעט מדי ספינות מלחמה שיכולות להיות מוצבות בכל יעד אסטרטגי. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, הצי המלכותי יעמוד בפני קיצוצים נוספים בעתיד הקרוב ופרוייקטים אחרים למטרות חימוש יושהו.

בראשית אפריל 1982 ניסתה ארגנטינה, בראשותו של הגנרל ליאופולדו גאלטיירי, לכבוש את איי פוקלנד (המכונים בפי הארגנטינאים "איי מלווינאס"), מושבה בריטית שארגנטינה תובעת עליה בעלות. בריטניה שיגרה לאיי פוקלנד כוח משימה שהצליח לכבוש את האיים בחזרה באמצע יוני 1982. כעבור ימים אחדים התפטר גאלטיירי מתפקידו. זו היתה תחילתו של תהליך שבסופו התמוטט המשטר הצבאי.

במלחמת פוקלנד נהרגו 649 ארגנטינאים ו-255 חיילים בריטים. אלפיים בני אדם נפצעו. מרבית הארגנטינאים עדיין סבורים כי איי פוקלנד שייכים לארגנטינה. עם זאת, רבים מהם מודים כיום כי הממשלה הצבאית עשתה טעות גדולה כשהחליטה לפלוש לאיים.

בשנים האחרונות, ניסתה ארגנטינה להפעיל לחץ על בריטניה באמצעות ארגונים בינלאומיים ודרשה לפתוח בשיחות לגבי ריבוניות על איי פוקלנד, אך בריטניה מסרבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully