וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המשבר פוגע באימהות החד הוריות

טלי גולדשטין

7.12.2008 / 10:45

אמהות חד הוריות ומובטלים שאינם כשירים לעבוד מבחינה רפואית, ייאלצו לעבור קורסים ללמידת מקצוע כתנאי לקבלת דמי אבטלה

בריטניה עומדת בפני רפורמה סוציאלית שלא נראתה כדוגמתה זמן רב. כמעט כל דורשי דמי האבטלה ייאלצו מעתה לחפש עבודה או לעבור קורסים לרכישת מקצוע כתנאי מקדים לקבלת דמי האבטלה. על פי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, אמהות חד הוריות עם ילדים צעירים אפילו בני שנה ואנשים שאינם כשירים לעבוד עומדים בסכנה לאבד את דמי האבטלה שלהם אם לא ימלאו את התנאים החדשים.

בראיון ל"טיימס", אמר ג'יימס פורנל, שר העבודה הבריטי: "כולם יצטרכו לעבוד כדי לקבל את ההטבות הממשלתיות בתמורה". הרפורמה במגזר הרווחה, שתפורסם השבוע לציבור, צפויה לעורר זעם גדול בקרב חברי מפלגת הלייבור המאמינים כי יישום אמצעים מסוג זה אינם הוגנים בתקופה של עלייה בשיעור האבטלה.

ממשלת בריטניה צפויה להכריז על תוכניות גם לקיצוץ ההטבות בשוק הדיור על מנת להבטיח שהמובטלים לא יוכלו להמשיך ולהתגורר בבתים גדולים על חשבון משלם המסים, לחייב את אלו הטוענים כי אינם כשירים לעבוד לעבור בדיקות רפואיות, ולחייב את אלו המסרבים לעבוד למצוא עבודה בתמורה לדמי האבטלה. לדברי פורנל, מטרת התוכנית אינה "להדביק סטיגמות על איש".

טרי רוני, יו"ר ועדה הפנסיות והעבודה במפלגת הלייבור, הזהיר כי תוכנית פורנל תעודד מרד במפלגה. "תוכנית זו תוביל לחלום בלהות בירוקרטי עם עשרות אלפי בני אדם שיקראו לעבור ראיונות, ישלחו לביתם וחוזר חלילה". המפלגה השמרנית הביעה אף היא ספק לגבי היתרון שבתוכנית כלפי משפחות חד הוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully