וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני דורשת: "להגיב בירי על הירי מעזה"

7.12.2008 / 8:52

יו"ר קדימה תבקש בנוסף לבחון האם כלל יש מקום להמשיך ברגיעה. "ההסכם עומד לפוג ממילא, ואינו מכובד על ידי הפלסטינים". ח"כים בליכוד: "מדובר בהצהרת בחירות ריקה"

יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, תדרוש היום (ראשון) בישיבת הממשלה להגיב בירי על הירי מרצועת עזה. לבני גם תדרוש דיון נוסף בפורום השלישיה (ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החוץ) ובקבינט המדיני-ביטחוני, האם להמשיך ברגיעה ובאלו תנאים. לדבריה, "הסכם הרגיעה ממילא עומד לפוג בתוך זמן קצר, וגם כך הוא לא מכובד על ידי הצד הפלסטיני. כעת, נדרשת חשיבה מחודשת כבר עכשיו כיצד עלינו לפעול".

גם שר התחבורה שאול מופז אומר הבוקר דברים דומים. לדבריו, על ישראל "לחדש את ההרתעה מול חמאס ויוזמי הטרור ברצועת עזה". בראיון לקול ישראל קרא השר ליצור משוואה אחרת מול הארגון ו"לפעול באופן מקיף יותר", תוך שימוש במנופים שעומדים לרשות ישראל. לדבריו, יש להעביר לארגון מסר ברור, לפיו "לא נקבל מציאות כזו".

בליכוד תקפו את דברי לבני ואמרו כי, "אחרי שלוש שנים של חוסר מעש, במהלכן הופקרו תושבי הדרום לירי קסאמים, לבני נזכרת פתאום, ערב הבחירות, לאמץ את עמדת הליכוד לפיה יש להפיל את שלטון החמאס בעזה ולהשיב לישראל את כושר ההרתעה. לדברי ח"כ גלעד ארדן (הליכוד), "לבני ישבה בממשלה ושתקה לאורך כל שנות ירי הקסאמים על תושבי הדרום. הצהרתה היום היא עוד הצהרה ריקה שנולדה בעת הקמפיין על ידי יועצי התקשורת שלבני מדקלמת ומאחוריה אין כלום.

לדברי ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), "לקראת הבחירות, לבני הופכת מיונה צחורה לנץ טורף", הוא אמר. "שנתיים וחצי תושבי הדרום מופגזים ברקטות ולבני יושבת בממשלה ושותקת. כעת היא הופכת מיונה צחורה לנץ טורף במאמץ להינצל מתבוסה בבחירות".

הממשלה תדון במיגון שדרות

הממשלה צפויה לאשר היום הזרמת כ-700 מיליון שקל. מדובר בבניית חדרי ביטחון בכ-8,700 בתים שאין בהם מרחבים מוגנים. אם תאושר ההצעה שיציג ראש ההמשלה אהוד אולמרט, צפוי משרד השיכון להתחיל בעבודות המיגון באופן מיידי ולסיים אותן בתוך שנתיים.

במהלך סוף השבוע נורו אל עבר ישראל לפחות 17 רקטות ופצצות מרגמה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחת הרקטות נפלה באזור התעשייה של אשקלון. הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית והזרוע הצבאית של פתח נטלו אחריות לירי. הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעה כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי המתנחלים בחברון". לדברי הזרוע, לארגונים הפלסטינים יש זכות להתקיף את ישראל ואת המתנחלים "בכל מקום על האדמות הכבושות בתגובה למעשיהם בחברון".

בתגובה לירי, תקף אתמול חיל האוויר פעמיים בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי כלי הטיס תקפו חצובה חמושה מוכנה לשיגור רקטת קסאם, שהוצבה דרומית לבית חנון. חיל האוויר זיהה פגיעה במטרה. מקורות פלסטינים דיווחו כי מטוסים ישראלים תקפו יעד בצפון רצועת עזה, אך לא דיווחו על נפגעים. על פי הדיווח, שני חמושים פלסטינים ששהו במקום לא נפגעו. במקרה נוסף תקף כלי טיס של חיל האוויר אדם שזוהה כמתכוון לשגר רקטת קסאם בשכונת ג'בליה בצפון הרצועה, וזיהה פגיעה במטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully