וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים שירו בפלסטינים: "פעלנו מתוך הגנה עצמית"

נתיב נחמני

6.12.2008 / 21:36

המשטרה חיפשה במשך יומיים שני מתנחלים שתועדו כשהם יורים בפלסטינים בחברון ופוצעים שניים. ארגון ביש"ע: "הסרט ערוך ומגמתי"

(צילום: באדיבות "בצלם", עריכת וידאו: ארנון מעוז)

.

שני תושבי קרית ארבע נעצרו היום (שבת) בחשד לירי לעבר פלסטינים ביום פינוי בית המריבה בחברון. כתוצאה מהירי נפגעו שני פלסטינים, ופונו לאשפוז בבית החולים בעיר. אחד מהם תועד כשהוא יורה לעבר שני פלסטינים והשני באוויר. מאז האירוע, המשטרה פתחה בניסיונות לאתרם. היום הגיעו השניים לתחנת משטרת מרחב חברון והסגירו עצמם.

מחקירת האירוע ועל פי התמונות, עולה כי השניים, זאב בראודה וגבי ביבי, התעמתו עם מספר פלסטינים סמוך לקרית ארבע, כשבראודה חמוש באקדח וביבי, שהיה חלק מכיתת הכוננות של היישוב, ברובה מסוג M-16. השניים נחקרים כעת בתחנת משרדי משטרת מרחב חברון.

לטענת השניים הם פתחו באש מכיוון שהיו בסכנת חיים. לדברי עורך דינו של בראודה, אריאל עטרי, מרשו הגיע למקום על מנת לחפש את בנו מחשש שמה הוא בבית החום בזמן הפינוי, אז התקרבו לעברו מפגינים ערבים עם אבנים בידיהם. "מרשי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שנעשה בו לינץ' על ידי פורעים ערבים", אמר העו"ד. לדבריו, כתוצאה מתקיפתו, בראודה סבל מפגיעות קשות ונזקק לעשרות תפרים בראשו.

ארגון "זכויות האדם ביש"ע" מסר בתגובה לפרסום הסרט, כי "הסרט שהפיץ ארגון 'בצלם' ערוך ומגמתי. מתחקיר שביצענו לאחר האירוע עולה, כי יהודי שהיה בדרכו לקחת את בנו מאזור הפינוי האלים חזרה לביתו, הותקף באבנים על ידי פורעים ערבים, וביצע ירי להגנה עצמית. הגיע הזמן שנפסיק לאכול את הלוקשים של 'בצלם', שכבר זכו לא פעם לביקורת בתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully