וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: "מערכת הבנקאות בעזה לקראת קריסה"

6.12.2008 / 15:49

"מחסור חמור במזומן נוצר כתוצאה מכך שישראל אינה מעבירה שטרות לרצועה, למצב עלולות להיות השלכות חמורות". בבנקים בעזה יש 47 מיליון שקלים בלבד

מערכת הבנקאות בעזה עלולה לקרוס לגמרי, כך מזהיר היום (שבת) הבנק העולמי. המצור שמטילה ישראל על עזה יצר מחסור במזומן שעלול להוביל לקריסה של מערכת הבנקים במדינה. סניפי בנקים ברחיב עזה סגורים מאז יום חמישי בגלל מחסור במזומן. בחודש האחרון הידקה ישראל את המצור על הרצועה כתוצאה מירי הקסאמים שנמשך.

"העוצר המתמשך של רצועת עזה והמגבלות החמורות של מעבר סחורות ובני אדם ממשיכים להיות סיבה לדאגה. מחסור חמור במזומן נוצר כתוצאה מכך שישראל אינה מעבירה שטרות לרצועה", נמסר בהודעה מטעם הבנק העולמי, "המשבר בנזילות עלול להוביל לקריסה טוטאלית של המערכת הבנקאית ברצועת עזה, ולמצב זה עלולות להיות השלכות הומניטאריות חמורות ביותר".

הבנק העולמי קרא לממשלה בישראל "לפעול במהירות ולחדש את מלאי המזומן בסניפי הבנקים בעזה". עשרות משאיות של מזון ותרופות הוכנסו לתחומי עזה ביום חמישי אולם, עדיין לא ברור מתי יועבר כסף מזומן לרצועת עזה, וביום שני הקרוב יחול חג הקורבן.

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד אמר השבוע כי אין מספיק כסף בעזה כדי לשלם את משכורותיהם של 77 אלף עובדי ממשלה. פיאד הוסיף כי הסכום שצריך לשלם לעובדים עומד על 250 מיליון שקל, ואילו בבנקים בעזה יש 47 מיליון שקלים בלבד. הסגר על רצועת עזה נמשך לאחר שמיום חמישי האחרון נורו משטחי הרצועה 15 פצצות מרגמה ורקטות קסאם לעבר הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully