וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ירי הגראד: צה"ל תקף שוב בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

6.12.2008 / 23:24

חיל האוויר תקף משגרי קסאם בצפון הרצועה. במהלך השבת נפלו טילי הגראד באשקלון ו-3 קסאמים בנגב, אך לא גרמו לנפגעים או לנזק

למרות שהרגיעה באופן רשמי עדיין תקפה, בשטח היא כמעט ואינה מורגשת. חיל האוויר תקף הערב (שבת) פעמיים בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי כלי הטיס תקפו חצובה חמושה מוכנה לשיגור רקטת קסאם, שהוצבה דרומית לבית חנון. חיל האוויר זיהה פגיעה במטרה. מקורות פלסטינים דיווחו כי מטוסים ישראלים תקפו יעד בצפון רצועת עזה, אך לא דיווחו על נפגעים. על פי הדיווח, שני חמושים פלסטינים ששהו במקום לא נפגעו. במקרה נוסף תקף כלי טיס של חיל האוויר אדם שזוהה כמתכוון לשגר רקטת קסאם בשכונת ג'בליה בצפון הרצועה, וזיהה פגיעה במטרה.

מוקדם יותר נפלה רקטת קסאם סמוך לצומת מרכזי בתחום המועצה האיזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק. אחר הצהרים שוגרו שני טילי גראד לעבר העיר אשקלון. צפירת אזעקה הופעלה במקום. אחד מהטילים נפל והתפוצץ באזור התעשייה הדרומי וכעת מנסים לאתר את מיקום הנפילה המדוייק. הטיל השני נפל בשטח פתוח בצפון העיר. הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, והזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דיןנ טלו אחריות.

בצהרים נורו שתי רקטות קסאם, ופצצת מרגמה אחת מרצועת עזה. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נורו שתי פצצות מרגמה נוספות לעבר הנגב. גם במקרה זה הפצצות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ולא גרמו לנפגעים או לנזק. ארבע פצצות מרגמה נוספות שנורו משטח דרום הרצועה נחתו בשטח הפלסטיני והמצרי.

6 קסאמים נורו לנגב ביום שישי

הירי לעבר מערב הנגב נמשך גם אתמול. שש רקטות קסאם נורו לעבר ישראל. בערב נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. מוקדם יותר נפלה רקטה בתוך העיר שדרות והארבע הנוספות נפלו בשטחים פתוחים סמוך לעיר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בנוסף שתי פצצות מרגמה נפלו במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק. אתמול נפלה רקטת קסאם בשטח פתוח סמוך לעיר שדרות. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית והזרוע הצבאית של פתח נטלו אחריות על ירי רקטות הקסאם אמש לעבר הנגב המערבי. הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעה כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי המתנחלים בחברון". לדברי הזרוע, לארגונים הפלסטינים יש זכות להתקיף את ישראל ואת המתנחלים "בכל מקום על האדמות הכבושות בתגובה למעשיהם בחברון".

בכיר הזרוע הצבאית של פתח, אבו עודיי, אמר לאתר חדשות פלסטיני כי ארגונו יגיב "ביד ברזל" על תקיפות המתנחלים בחברון. "כל לוחמי גדודי חללי אל-אקצא נמצאים בכוננות מלאה על מנת לבחור את המועד והמקום לתגובה על הפשעים", איים אבו עודיי וקרא לכל הארגונים החמושים הפלסטינים להתאחד נגד הכיבוש והמתנחלים ולפעול נגדם.

מקורות פלסטינים דיווחו, כי במהלך המהומות שפרצו בגדה בעקבות פינוי בית המריבה, ירו המתנחלים ירו על בתי פלסטינים, ניפצו שמשות, הבעירו צמיגים וניסו לשרוף כרמי פלסטינים. אב פלסטיני ובנו נפצעו באורח קשה מירי של המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully