וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: החייל שהכה צלמת פעל לא כשורה

ניר לנדאו, ינאי ישראלי ויהושע בריינר

6.12.2008 / 18:53

החייל שהכה הבוקר את צלמת "הארץ" ופצע אותה טען כי עשה זאת לאחר שהכתה אותו. דובר צה"ל: "הבדלי הגרסאות מתוחקרים כעת"

צלמת "הארץ", טס שפלן, נפצעה היום (שבת) בפניה, לאחר שהוכתה על ידי חיילים סמוך ליישוב היהודי בחברון. לדברי צלם נוסף, שהיה עד ראייה לתקרית, קבוצה של חיילים היכו את הצלמת וכתב נוסף של "הארץ", בשעה שאלו ניסו לסקר את המתרחש סמוך לבית פלסטיני באזור היישוב היהודי בחברון. עוד דווח, כי הצלמת טופלה במקום על ידי חובשים צבאיים והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי בירושלים.

הצלם סיפר לוואלה! חדשות, כי החיילים ניסו לעצור את כתב "הארץ", ומשהצלמת ביקשה מהם להניח לו, הם תקפו אותה באגרופים בפניה, הפילו אותה לרצפה ושברו את משקפיה. לדבריו, זעמם של החיילים התעורר לאחר שהצלמת והכתב מטעם "הארץ", וכן הוא עצמו, סיקרו את המתרחש סמוך ליישוב היהודי בחברון, בתוך בית פלסטיני שעליו השתלטו חיילים אתמול. לדברי הכתב, שנכח במקום, אחד החיילים אף היכה את הצלמת באמצעות קת הנשק האישי שלו.

"החיילים התעצבנו כשצילמנו את הפלסטינים בתוך הבית, ואמרו לנו לעזוב את המקום", סיפר הצלם, "התרחקנו כמאה מטר מהמקום ושם המשכנו לצלם. כשתקפו אותנו היינו ברחוב, בשטח שמותר לישראלים להיות בו. החיילים אמרו לנו שמדובר בשטח צבאי סגור. אמרנו להם שאם אכן מדובר בשטח צבאי סגור נעזוב את המקום. אז הם ניסו לעצור את הכתב ולחטוף ממני את המצלמה. הצלמת שביקשה מהם להפסיק, הוכתה וחטפה מכה חזקה בפנים".

צה"ל מסר בתגובה כי הצלמת שפלן והעיתונאי פאדי עיאדאת, העובדים בשירות מערכת "הארץ" הגיעו לקרבת הבית החום בחברון וביקשו להיכנס. החיילים סירבו לתת להם להיכנס, והסבירו כי הבתים באזור נתפסו באופן זמני על ידי צה"ל, באמצעות צו תפיסה.

עוד נמסר כי "החייל טוען כי הצלמת הכתה אותו, והוא הכה אותה בחזרה, בעוד שהצלמת טוענת כי החייל הכה אותה מבלי שהכתה אותו. הבדלי גרסאות אלה מתוחקרים כעת, תוך שדובר צה"ל מדגיש כי החייל פעל שלא כשורה גם אם יתברר שהכה את הצלמת לאחר שהיא היתה הראשונה לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully