וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מתחזה טלפוני הקפיץ את הכוננות במדינה

6.12.2008 / 8:34

אלמוני שהתחזה לשר הודי איים בטלפון על נשיא פקיסטן, מה שהביא למתיחות רבה בין המדינות ולהכרזה על כוננות צבאית עליונה

האם העולם התקרב השבוע למלחמה גרעינית בעקבות מתחזה טלפוני? יומיים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית במומביי צלצל הטלפון במשרדו של אסיף עלי זרדרי, נשיא פקיסטן ומי שעומד בראשה של אחת המעצמות הגרעיניות הבולטות באסיה. הקול מעברו השני של הקו, שהזדהה כשר החוץ ההודי פרנב מוקרג'י, דיבר אל הנשיא הפקיסטני בנימה תוקפנית ואף איים עליו.

הסיפור התפרסם היום (שבת) בעיתון הפקיסטני באנגלית ה-DAWN, ואושר על ידי גורם דיפלומטי הבקיא באירועים. העיתון, שציטט גורמים דיפלומטים בכירים דיווח, כי בעקבות השיחה המטרידה העלתה פקיסטן את הכוננות הצבאית לרמה הגבוהה יותר, מחשש למתקפה הודית. הכוננות העליונה בחיל האוויר הפקיסטני נשמרה במשך 24 השעות הבאות, כאשר התקרית מלבה את המתיחות בין הודו ופקיסטן, ומעוררת חשש רב כי שתי המדינות ידרדרו למלחמה.

העיתון דיווח עוד, כי המתחזה ניסה להתקשר גם למזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס, אולם בשל נהלי בטיחות מיוחדים הוא לא הועבר אליה. כאשר התברר כי מדובר במתחזה בלבד, מקורות בפקיסטן האשימו את הודו וטענו כי שיחת הטלפון נעשתה מדלהי. בהודו אמרו, כי יתכן ומדובר בהטעייה בלבד. בימים האחרונים האשימה הודו את פקיסטן, בכך שהמחבלים שביצעו את מתקפת הטרור הרצחנית במומביי יצאו משטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully