וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מסכם: "אופטימי ביחס לתהליך השלום"

6.12.2008 / 7:22

הנשיא האמריקאי התגאה, כי היה הראשון שקרא להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי "למרות שאין עדיין הסכם חלה התקדמות עצומה בתהליך"

נשיא ארצות הברית היוצא ג'ורג' בוש הביע אמש (שישי) אופטימיות ביחס לתהליך השלום במזרח התיכון. בנאום מסכם לפני פורום סבן בארצות הברית אמר בוש, כי למרות שבתקופת כהונתו נרשמו כמה נסיגות בתהליך כמו למשל נצחונו של חמאס בבחירות והשתלטותו על רצועת עזה, בחשבון אחרון תהליך השלום התקדם. "למרות שהישראלים והפלסטינים עדיין לא הגיעו להסכם, הם השיגו התקדמות חשובה" אמר בוש, "הם הניחו יסודות לאמון עתידי".

בוש הוסיף ואמר, כי הוא מקווה שבעתיד "על המפה של התיכון יתקיימו זו לצד זו בשלווה ישראל בטוחה ופלסטין דמוקרטית". הוא התגאה ואמר, כי הוא היה הנשיא האמריקאי הראשון שקרא להקמת מדינה פלסטינית.

בנאומו התייחס בוש באריכות גם לסוגיה האירנית. לדבריו, אירן עדיין מהווה איום, וארצות הברית לא תתיר לה לפתח נשק גרעיני. "אנחנו הבהרנו מהי השורה התחתונה: למען ביטחון אנשינו ולמען ביטחון העולם, אמריקה לא תוכל להרשות לאירן לפתח נשק גרעיני", אמר. הוא הוסיף, כי "אירן וסוריה ממשיכות לתמוך בטרור", וציין כי "רבים במזרח התיכון חיים תחת דיכוי".

בנושא הלוחמה בעירק בחר בוש להגן על החלטתו לצאת לפלוש לעירק ב-2003. "זה נכון, כפי שציינתי בעבר, שסדאם חוסיין לא היה קשור למתקפה על מגדלי התאומים" אמר. עם זאת, הוא הבהיר כי על ארצות הברית היה להחליט האם היא מוכנה לסבול אויב שתומך בטרור ושברשותו ככל הנראה נשק להשמדה המונית. "זה סיכון שלא יכלנו לסבול", אמר בוש, וציין כי בסופו של דבר "עירק הפכה מאויבת של ארצות הברית לידידה, וממדינה המסייעת לטרור למדינה הנלחמת בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully