וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

6.12.2008 / 1:23

מה עושים עם חתול שמשתגע בלילות, ולמה גולדנים כאלה זללנים? הווטרינר שלנו דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

לחתולה שלי (בת 9 חודשים) יש קצת פיצול אישיות - היא נחמדה ועדינה בשעות היום, וברגע שיורד הלילה היא נכנסת ל"אטרף" ולא מפסיקה ליילל (נשמע כמו בכי), לקפוץ, לשרוט את הקירות בבית ולנסות למשוך תשומת לב. אני לא יכולה לישון בלילה ודואגת שמשהו לא בסדר איתה.

פעילות לילית של חתול היא דבר רגיל ולמעשה מעצם היותו טורף החתול יעדיף במקרים רבים לשחק ולהיות פעיל מאד בשעות הלילה ולנוח ביום מה שמתיש מאד את בעליו העייפים מעמל יומם. ראשית, לא לתת תשומת לב בזמן שעושה את זה כי למעשה זה מחזק את ההתנהגות הזו. אפשר ביום להניח משחקים של חתולים מעניינים כדי שתאותגר בשעות האלו יותר. יש משחקי חכה, פיתיונות עם פעמון ובלי, בובות קטנות משונות , מנהרות ועוד. בלילה תנו לאכול ארוחה כבדה יותר כמו למשל שימורי חתולים טעימים מאד מעבר למזון היבש וכך אולי תצליחו לגרום לה לכבדות והיעדר גירויים של משחק ולהעתיק את הפעילות שלה ליום.

לכלב שלי יש קצת הפרשות מהעיניים, לא משהו יוצא דופן. רציתי לדעת מה הדרך הבטוחה ביותר בשבילי לנקות לו את העין כדי להקל עליו.

על מנת לנקות הפרשות מהעיניים אפשר לעשות שימוש או במגבוני עיניים הניתנים לרכישה בכל בית מרקחת או לעשות שימוש בפד גזה (לא צמר גפן או טישיו) טבול במעט תמצית תה רגיל. אם ההפרשות הן בכמות מוגברת יתכן ויש לו בעיה של דלקת או סתימה של תעלות הניקוז.

בחו"ל נתקלתי בחנות שמכרה קולר ורצועה לחתולים. בהנחה שמדובר בחתול בוגר, מעוקר ורגוע, שנמצא כל היום בבית, האם באמת אפשר לקחת אותו לטיול כשהוא קשור?

בהחלט ניתן, יש היום בארץ יבוא של רצועות מיוחדות לחתולים הנמתחות במקרה שהחתול נכנס ללחץ כדי לא להלחיץ אותו עוד יותר. ניתן לשאול בחנויות על הרצועות של PREMIER לחתולים. לגבי טיול רצוי להתחיל בסביבה מאד מוכרת כמו בתוך הבית כדי שיתרגל קודם לרעיון.

כשאני משחר את הכלבה שלי ללא רצועה בפארק היא רק מחפשת מה להכניס לפה, למרות שהיא יודעת ומבינה שזה אסור. עם הרצועה היא קשובה ומתנהגת רגיל. הכלבה היא לברדורית מעורבת עם גולדן, גדלה בבית ובעלת תאבון בילתי נגמר. אי אפשר לשחרר אותה, האם אין מנוס מלהשתמש ברסן?

התשובה טמונה בשם הגזע - גולדן רטריבר. המילה רטריבר באנגלית מקורה מהפועל "להביא". יצר ההבאה של הכלב מאד חזק ואיתו הרצון להכניס דברים לפה. אך כמונו אם כבר משהו נכנס לפה – מה לא נכרסם? ואם כבר כורסם – מה לא נבלע? וככה זורמים לקיבתה האומללה כל מיני דברים מהשטח, ואיתם אגב אולי גם ביצי תולעת הפארק. במקרה כזה חשוב להקפיד כל חודשיים לתת זריקה מונעת – במיוחד אתם עם כלבה כזו אובססיבית.

כדאי לשקול פגישה עם יניב אוסם המאלף מכלביית אפיקים שמגיע לתל אביב פעמיים בשבוע לפיתרון בעיות התנהגות ומומחה לגזע. אשמח למסור טלפון.

בקשר לרסן, יש מחסומי פה ממתכת נהדרים שמאפשרים לנשום ולהלחית בקלות , כולל שתיית מים אך לא לאכול כלום מהריצפה. אין תחליף לזה ולא יקר. שימו לב יש כמה דגמים, קחו את הדגם המרופד יותר (הצ'כי).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully