וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקסאם - תגובה לפשעי המתנחלים בחברון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.12.2008 / 2:44

הזרוע הצבאית של פתח נטלה אחריות לירי הקסאם אתמול לישראל והזהירה כי תגיב "ביד ברזל" על תקיפות פלסטינים על ידי מתנחלים בחברון

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית והזרוע הצבאית של פתח נטלו אחריות על ירי רקטות הקסאם אמש (שישי) לעבר הנגב המערבי. הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעה כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי המתנחלים בחברון". לדברי הזרוע, לארגונים הפלסטינים יש זכות להתקיף את ישראל ואת המתנחלים "בכל מקום על האדמות הכבושות בתגובה למעשיהם בחברון".

בכיר הזרוע הצבאית של פתח, אבו עודיי, אמר לאתר חדשות פלסטיני כי ארגונו יגיב "ביד ברזל" על תקיפות המתנחלים בחברון. "כל לוחמי גדודי חללי אל-אקצא נמצאים בכוננות מלאה על מנת לבחור את המועד והמקום לתגובה על הפשעים", איים אבו עודיי וקרא לכל הארגונים החמושים הפלסטינים להתאחד נגד הכיבוש והמתנחלים ולפעול נגדם.

בתוך כך, סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי זיאד נחאלה אמר כי ארגונו אינו מעוניין לחדש את הסכם הרגיעה עם ישראל. "כל המטרות שלשמן נחתמה הרגיעה, כגון הסרת המצור והפעלת המעברים, לא הושגו. לא הפקנו תועלת מהרגיעה, אלא להפך - המצור הוחרף ולפלסטינים אין שום אינטרס להאריך את הרגיעה". לדברי נחאלה, "הג'יהאד האיסלמי הולך בכיוון של יציאה מהסכם הרגיעה ולא לכיוון של חידושה".

שש רקטות קסאם נורו אתמול לעבר ישראל. בשעות הערב נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שדת נגב. מוקדם יותר נפלה רקטה בתוך העיר שדרות והארבע הנוספות נפלו בשטחים פתוחים סמוך לעיר. בנוסף, נפלו שתי פצצות מרגמה במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. חמאס ארגן הפגנות של מאות פלסטינים באזורים שונים ברחבי רצועת עזה, במחאה על אלימות המתנחלים בחברון וכאות הזדהות עם הפלסטינים בעיר.

הפינוי הצית אלימות נגד פלסטינים

מקורות פלסטינים דיווחו, כי במהלך המהומות שפרצו בגדה בעקבות פינוי בית המריבה, ירו המתנחלים ירו על בתי פלסטינים, ניפצו שמשות, הבעירו צמיגים וניסו לשרוף כרמי פלסטינים. אב פלסטיני ובנו נפצעו באורח קשה מירי של המתנחלים.

מקורות פלסטינים דיווחו, כי לפחות 15 פלסטינים נפצעו, חמישה מהם מאש חיה שנורתה לעברם על ידי מתנחלים בחברון. שבע מכוניות פלסטיניות הוצתו, חמישה בתים אף הם הוצתו על ידי מתנחלים ושמשות של מכוניות רבות נופצו בעיר. גם בקלקיליה מתנחלים תקפו פלסטינים. המקורות דיווחו כי המתנחלים תקפו בתים של פלסטינים בכפר עזון הסמוך לקלקיליה ופצעו קשה שני פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully