וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלי חברון: "ברק בחר בדרך של אלימות"

יהושע בריינר

5.12.2008 / 14:30

לאחר פינוי בית המריבה, מאשימים ראשי היישוב היהודי בחברון את שר הביטחון בכך שרימה אותם. "העיר היתה שקטה ורגועה עד הפינוי"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

יום לאחר פינוי בית המריבה, אנשי היישוב היהודי בחברון יכולים כעת רק להביט מרחוק על המבנה שעד אתמול היה סמל ההתיישבות בעיר, שכעת מוחזק על ידי פלוגת מג"ב. במשך היום הורשו הדיירים המקוריים של הבית לשוב אליו על מנת להוציא את חפציהם האישיים, שנותרו כולם במקומם. מלווים בשוטרים הם נכנסו בפינו את הדברים, אבל התחושה החזקה ביותר בעיר האבות היום הייתה שמערכת הביטחון הונתה אותם.

"אהוד ברק פשוט רימה אותנו", אמרה היום לוואלה! חדשות אורית סטרוק, מראשי מטה המאבק על הבית, "הוא הכחיש שהיו מגעים רציניים ביננו, ואמר שהפינוי בוצע רק לאחר שכלו כל הקיצין. בפועל במציאות הפוכה. ביום רביעי בלילה אנחנו ישבנו עם היועץ המשפטי של משרד הביטחון וניסחנו מסמך עבודה במטרה להגיע לפשרה. ביום חמישי בצהרים הלכתי מבית השלום לביתי על מנת לתקן את המסמך שהכנו על פי בקשת משרד הביטחון, ואז החל הפינוי. ברק ידע על המגעים, אבל זה לא הפריע לו להמשיך בכל אותו הזמן בתכנון הפינוי ותוך כדי המגעים ביננו נתן את הוראת הפינוי. הוא ידע שיש דרך לפתור את הנושא בדרכי שלום, אבל בחר בדרך של אלימות".

אנשי היישוב גם התייחסו למהומות שפרצו בחברון על רקע פינוי הבית. "אנחנו מתנגדים לכל פגיעה בכל אדם, גם בערבים", אמר נעם ארנון, דובר היישוב, "אבל אסור לאבד פרופרציות. בכל יום בחברון הערבים מיידים אבנים אל עבר יהודים, מחללים קברים אבל אף אחד לא שומע על זה. ברגע שיהודים זורקים אבנים, פתאום כולם קופצים. יש כאן צביעות ומוסר כפול. שוכב בבית חולים נער מקריית ארבע במצב קשה, אבל בינתיים הערבי שרוצץ את הגולגולת שלו מסתובב חופשי. העיר כאן היתה שקטה ורגועה עד שהגיע ברק והחליט לדרדר אותה ולהביא אותה למצב שבה היא נמצאת כעת".

במהלך היום לא נרשמו אירועים חריגים במיוחד ותפילות יום השישי בהר הבית הסתיימו ללא הפרות סדר. בחברון חסמו מספר צעירים יהודים את הכניסה לתחנת המשטרה, אך הם פונו זמן קצר אחר כך. כמו כן, בכביש 90 שבבקעת הירדן, הושלכה אבן לעבר רכב פלסטיני. לא היו נפגעים. סמוך ליישוב חלחול שליד חברון יידו פלסטינים אבנים והשליכו צמיגים בוערים לעבר כלי רכב ישראלים. גם בתקרית זו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully