וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחברון עד בן-סימון

חגי מירום

5.12.2008 / 11:36

הח"כ לשעבר חגי מירום מרוצה מתוצאות הפריימריז ומהפינוי של בית המריבה. האם העבודה תהיה ההפתעה הגדולה של הבחירות?

בתקופה הקשה כל כך שעוברת מפלגת העבודה, כשראש מפלגתה שר הביטחון אהוד ברק סובל מחוסר אהדה קיצוני של הציבור ומאבד את יכולתו האמיתית להתמודד נגד ביבי ולבני על ראשות הממשלה, בימים שאחרי קריסת המחשוב של הפריימריז שלא היו בעבודה, בא יום אתמול והביא טיפת אושר ומזור למפלגת העבודה ולראשה.

גם שמחת עניים אינה דבר של מה בכך, והשמחה הזו נגרמה בתחילה בשל הצלחתו של ברק לצלוח את סכסוך בית המריבה בחברון בדרכו המפתיעה והמתוחכמת, תוך גילוי מנהיגות מסוג החסר במקומותינו והגעה להצלחה מירבית במינימום פגיעה בנפש תוך מילוי מלא ומוחלט של המשימה.

השמחה נמשכה כאשר עבר ברק ועברה מפלגת העבודה החל משעות הצהרים למבחנה הגדול, בחירת הרשימה לכנסת בהליך הפריימריז. המהלך הזה נעשה בנחרצות ותוך גילוי מנהיגות ראויה לשמה אשר הביאו את ברק לתבוע את קיום ההליך ולהוכיח יכולת התגברות בתוך שתי יממות בלבד על קריסת המחשבים.

ארגון בחירות ידניות, הצבת צוותי קלפיות בתוך מאות קלפיות, ארגון אבטחה והבטחה שהפריימריז יתנהלו בטוהר בחירות, כל אלה אינם דבר של מה בכך, ואכן היה מקום לחשש שמא הפריימריז ייכשלו בשנית. ולא היא - הפריימריז הצליחו! הפריימריז הצליחו להביא אל הקלפיות מעל חמישים אחוז ממתפקדי המפלגה - אחוזים מרשימים לכל הדעות וטובים בהשוואה לאחוזי השתתפות בבחירות קודמות בעבודה ואף בהשוואה לאחוזי השתתפות בפריימריז במפלגות אחרות.

נבחרת טובה ומרשימה

הבחירות התנהלו בשקט, בבטחה וללא אירועים חריגים. ללא משטרה, ללא חקירה ובסדר מופתי ומכובד. כל אלה היוו פתיחה טובה וסבירה למה שאמור היה להסתיים בערב ולהתפרסם בבוקר: הרשימה לכנסת.

תוצאות ההצבעה הביאו גם הן סיכוי לעתיד ורוד יותר ממה שנחזה עד כה. ראשית, חברי המפלגה הטובים, המוצלחים והצעירים יחסית, בוז'י, פינס ושלי יחימוביץ תפסו את קדמת הרשימה ונתנו בכך ביטוי כלשהו להצערת ההנהגה. שנית, לא אירעה תאונה שעלולה היתה לגרום לקרע ולמחלוקות בבחירת ההנהגה הוותיקה יותר בדמות פואד, עמיר פרץ, מתן וילנאי וברוורמן, והם נבחרו בזה אחר זה בעשירייה הראשונה ובמקומות ריאליים.

שלישית נבחרו נשים טובות ומרשימות: שלי יחימוביץ', יולי תמיר, אורית נוקד מהקיבוצים ועינת וילף הצעירה והחדשה, ובכך התייצבה נבחרת נשים ראויה ותחרותית לאלה שיבואו בליכוד ובקדימה ולאלה שלא יהיו במרצ. ואחרון אחרון חביב: הסופר, איש העיתון "הארץ", אשר הסתכן, עזב את העיתון והתייצב לפריימריז, הלא הוא דניאל בן סימון הצליח לעשות זאת ולהיבחר למקום ה-11 הריאלי ולהתברג ברשימה בצורה מעוררת כבוד ומרשימה.

את כל אלה קשה היה לצפות בבוקרו של יום אתמול, אבל כל אלה התרחשו והביאו כך נראה לא רק תחושת הקלה אלא גם תחושת הצלחה. עם המטען הזה של יום אחד מוצלח "מחברון ועד בן סימון" תצא מפלגת העבודה הדוויה עם ברק העומד בראשה לקרב הגדול על חייה, כנגד מרצ המתרחבת והנוגסת משמאל וכנגד קדימה המצטמקת והולכת מימין . האם ייתכן שהאירועים של אתמול יהיו סימן לבאות? בעוד חודשיים ארוכים נדע זאת.

חגי מירום היה חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully