וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנחלים בחברון רוצים רק דבר אחד - מלחמה"

ניר יהב ויהושע בריינר

5.12.2008 / 10:37

פלסטיני שמתגורר בעיר סיפר לוואלה! חדשות, כי התושבים הערבים "פוחדים פחד מוות" מהתפרעות המתנחלים ובטוחים שיותקפו שוב. שני פלסטינים נעצרו ליד הר הבית

(צילום: באדיבות "בצלם", עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"כל התושבים הפלסטינים בחברון פוחדים פחד מוות. מג"ב, צה"ל והמשטרה עושים מה שהם יכולים לעשות, אבל ברוב המקרים הם אינם מצליחים להשתלט על המתנחלים, כי למתנחלים יש אקדחים ורובים והם רוצים דבר אחד: מלחמה" – כך אמר לוואלה! חדשות מג'די ג'עברי, תושב שכונת ג'עברי הגר בסמוך לקריית ארבע.

ג'עברי סיפר, כי ההתקפות האלימות של המתנחלים נגד הפלסטינים בחברון היו חסרות תקדים בהיקפן ובתוצאותיהן. "לאחר הפינוי של בית המריבה נכנסו כל המתנחלים אל הוואדי שלנו והחלו לתקוף ולהרוס כל מה שבא ליד. הם נכנסו לבתים, שברו אותם, התקיפו אנשים, שברו מכוניות, ניפצו שמשות וזכוכיות, פירקו דלתות, הציתות דירות, שברו צינורות ביוב".

לדבריו, הפלסטיני שנורה על ידי המתנחלים ניצל בדרך נס ממוות. "אחד המתנחלים הגיע לביתו של שכני, עבד אל-חי אבו אסעיפאן בן 70, וירה בו ביד. לאחר מכן הוא ירה ממרחק מטר לכיוון הלב של בנו, חוסני, בן 45. הרופא בבית החולים בחברון אמר להם שהכדור היה במרחק 2 ס"מ מהלב. כרגע הוא עדיין בבית החולים בחברון". לדבריו, בשעות הלילה הגיעו המתנחלים ושרפו בתים נוספים, אחד מהם של משפחת אסעיפאן בזמן שבבית שהו ילדים קטנים ונשים.

"אנחנו בטוחים שלאחר שהשבת תיכנס, המתנחלים ייכנסו שוב לשכונות שלנו ויתקפו אותנו", הוסיף ג'עברי. "אנחנו בטוחים שגם מחר במהלך השבת הם ישובו ויתקפו. הם לא רוצים לעזוב אותנו בשקט. המתנחלים כל הזמן אומרים לנו שזו האדמה שלהם ושבכוונתם לסלק אותנו בכוח למדינות ערב".

חשש לעימותים נוספים בגדה

בתוך כך, שני פלסטינים נעצרו היום במהלך עימותים עם כוחות משטרה ליד הר הבית. המפגינים ניסו להיכנס בכוח להר הבית, אולם נהדפו על ידי השוטרים.

המשטרה וצה"ל נערכו עוד משעות הבוקר בכוחות מתוגברים לקראת תפילות יום שישי הצפויות ברחבי הגדה המערבית. במערכת הביטחון העלו את הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר מחשש לעימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים. עיקר ההיערכות של מערכת הביטחון מתרכז בחברון, שם נרשמו אתמול עימותים אלימים לאחר פינוי בית המריבה.

המנהל האזרחי, שאמון על התיאום והקישור מול מנגנוני הביטחון הפלסטיני, יצר קשר עם ראשי הציבור הפלסטיני בנסיון להגיע להבנות לקראת התפילות ולהרגיע את הרוחות.

בתוך כך, פעילי הימין מאיימים כי יחזרו לבית הבית וכי יגבו "תג מחיר" על הפינוי אתמול. "המאבק שלנו על בית השלום לא הסתיים – אנחנו עוד נחזור לשם", כך אמרה אמש (חמישי) דניאלה וייס, מראשי תנועת "נוער למען ארץ ישראל", והמאבק נגד פינוי בית המריבה בחברון. "לא הפסדנו", הדגישה וייס בראיון לוואלה! חדשות, "הגוף כואב אבל הלב כואב יותר. כואב לי שהוציאו משפחות מהבתים שלהן".

אתמול בשעות הצהרים פינו צה"ל ומג"ב את בית המריבה בחברון, בו התבצרו עשרות בני אדם שהתעמתו עם כוחות הביטחון. כוחות גדולים של מג"ב פרצו לתוך הבית מכמה כיוונים, כשהם משתמשים בגז מדמיע ורימוני הלם. מד"א טיפל בשטח ב-35 בני אדם שנפצעו במצב קל. לבתי החולים בירושלים פונו במצב קל 13 בני אדם, מתוכם שלושה אנשי ביטחון, כמו כן פונו שני פצועים במצב בינוני. אחד הפצועים הוא שוטר שנפצע באורח בינוני מחומצה שהותזה על עינו.

העימותים במקום נמשכו גם לאחר הפינוי, והפכו למהומות שהתפשטו בכל רחבי הגדה. המתנחלים נכנסו לבית שפירא, שפונה לפני כשנה, ולמספר חנויות בשוק הסיטונאי בחברון. מקורות פלסטינים דיווחו, כי הם ירו על בתי פלסטינים, ניפצו שמשות, הבעירו צמיגים וניסו לשרוף כרמי פלסטינים. אב פלסטיני ובנו נפצעו באורח קשה מירי של המתנחלים. גם בקלקיליה ובכפר עזון תקפו מתנחלים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully