וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר זה דבר מדבק

5.12.2008 / 6:24

החוקרים טוענים כי סיכוייך להיות מאושר עולים ב-15% עם כל חבר מאושר. העצב של יקיריך משפיע הרבה פחות

מחקר חדש טוען כי הסבירות לכך שאדם יהיה מאושר עולה עם מספר האנשים המאושרים שהוא מכיר. פרופסור ניקולס קריסטקיס מהמחלקה לסוציולוגיה רפואית בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרוורד וג'יימס פוולר, מדען פוליטי מאוניברסיטת קליפורניה השתמשו בנתונים של 4,700 ילדים של מתנדבים שהשתתפו במחקר בריאותי גדול. הם ניתחו מידע שנאסף ב-37 השנים האחרונות ועקבו אחר לידות, נישואים, גירושים ופטירות. המשתתפים סיפקו גם מידע ליצירת קשר עם חברים, עמיתים לעבודה ושכנים.

החוקרים העריכו את מידת אושרו של אדם באמצעות מבחן שהורכב מארבע שאלות. המשתתפים נשאלו כמה פעמים במהלך השבוע החולף חשו שהם נהנים מחייהם, שהם מאושרים, שהם מלאי תקווה לגבי העתיד ושהם שווי ערך לאנשים אחרים. 60% הראשונים שהשיבו כי הם חשים כך לעתים תכופות דורגו כ"מאושרים" והיתר נחשבו כ"לא מאושרים".

מהניתוח עולה כי האנשים שלהם המספר הרב ביותר של קשרים חברתיים – חברים, בני זוג, שכנים, קרובי משפחה – היו גם המאושרים ביותר. "כל אדם מאושר נוסף עושה אותך מאושר יותר", אמר קריסטקיס, "זה לא רק בגלל שאנשים מאושרים מתחברים עם אנשים מאושרים אחרים, דבר שאכן קורה, מעל הכל מדובר בתהליך מדבק". לטענת החוקרים, אושר מדבק יותר מחוסר אושר.

"קשר עם אדם מאושר, מעלה ב-15% את הסבירות שאתה מאושר", אמר פוולר, "אם חבר של חבר, או חבר של בן זוג או אח, מאושר, הדבר מעלה את סיכוייך ב-10%. חבר מאושר מדרגה שלישית מגדיל את הסיכוי לאושר ב-6%. אבל, כל חבר לא מאושר מגדיל את סיכוייך להיות לא מאושר ב-7% בלבד". החוקרים מציינים כי הבנת התפשטות האושר עשויה לסייע בבניית חברה בריאה יותר, שכן לאושר יש השפעה על הפחתת תמותה וכאב ושיפור פעולת הלב.

  • עוד באותו נושא:
  • אושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully