וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: חייל ירה אש חיה במהלך הפגנה

יהושע בריינר, חברון

5.12.2008 / 1:32

לדברי המתנחלים, החייל ירה באוויר בהפגנת מחאה בגדה, נגד פינוי בית המריבה. עוד נטען כי פלוגה שלמה סירבה פקודה בעת הפינוי

חילופי האשמות קשים בין צה"ל והמתנחלים עם תום המהומות אמש (חמישי) ברחבי הגדה, בעקבות פינוי בית המריבה בחברון. המתנחלים טוענים כי חייל צה"ל ירה אש חיה במהלך הפגנה שהתקיימה בצומת קדומים שבשומרון, במחאה על הפינוי. חיילי גדוד "שמשון" הגיעו לצומת שנחסם על ידי עשרות מתנחלים על מנת לפזרם. לדברי המתנחלים, אחד החיילים פתח באש חיה וירה באוויר מספר יריות.

"מי היה מעלה על דעתו שחיילים ישתמשו באש חיה כנגד יהודים?" אמר אחד המפגינים, "מה היה קורה אם אחד הכדורים היה פוגע בנו, האם ביום שבו מפנים אנשים מהבית שלהם מותר לצה"ל ולמשטרה להשתולל ללא רסן כנגד מתיישבים?". המפגינים טוענים כי מפקדי הגדוד היו במקום, אולם לא הגיבו לירי.

בצה"ל אישרו כי אכן היה ירי, אולם ציינו כי במקום התקיימה הפגנה אלימה מאוד. "הפגנות כאלה אנחנו רגילים לראות רק בניעלין", אמר גורם צבאי, "משלא היתה ברירה ועל מנת לפזר את ההפגנה, ירה אחד החיילים כמה כדורים באוויר". מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות כי "באזור קדומים היתה הפגנה שכללה הפרות סדר והתפרעויות. כחלק מפיזור ההפגנה נורו יריות באוויר, שלא לעבר המפגינים, בלי לסכן אף אחד ואיש לא נפגע."

בנוסף, טוענים גורמים בקרב המתנחלים כי פלוגה שלמה בגדוד "חרוב", המשרת בשומרון, סירבה לקחת חלק בפינוי בית המריבה. בצה"ל מכחישים מכל וכל את הדברים. ממידע שהגיע לארגון "חומש תחילה" עולה כי חיילי הפלוגה המסייעת בגדוד התבקשו לסייע ביצירת מחסומים באזור חברון במהלך הפינוי, אולם סירבו פקודה ואמרו כי לא ייטלו חלק בפעולות של "גירוש יהודים", כהגדרתם. לדברי המתנחלים, המפקדים ערכו שיחות עם החיילים ולבסוף הסכימו הצדדים כי החיילים יגיעו לגזרת חברון, ולא ייטלו חלק במאמץ הפינוי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית שנערכה בפיקוד המרכז עולה כי לא מוכר למפקדים אירוע מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully