וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "המאבק על בית השלום לא הסתיים"

יהושע בריינר, חברון

5.12.2008 / 1:17

פחות מיממה לאחר פינוי הבית בחברון, מזהירה דניאלה וייס כי פעילי הימין ישובו לבית. לדבריה, ארועי אתמול הם "המפתח למאבק על כל יהודה ושומרון"

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

"המאבק שלנו על בית השלום לא הסתיים – אנחנו עוד נחזור לשם", כך אמרה אמש (חמישי) דניאלה וייס, מראשי תנועת "נוער למען ארץ ישראל", והמאבק נגד פינוי בית המריבה בחברון. "לא הפסדנו", הדגישה וייס בראיון לוואלה! חדשות, "הגוף כואב אבל הלב כואב יותר. כואב לי שהוציאו משפחות מהבתים שלהן".

"אירועי בית השלום הם אירועים חשובים והם המפתח למאבק על כל יהודה ושומרון", המשיכה וייס, "אם עבור פינוי בית אחד היו דרושים מאות שוטרים, התכנית המדינית לגרש 100 אלף יהודים לא תצלח. הראנו שלפנות את יהודה ושומרון לא יהיה סיפור פשוט".

וייס התייחסה גם למהומות שפרצו לאחר הפינוי. "ראינו את אלימותה של המדינה - זו לא חוכמה לעשות אמבוש על כמה מתנחלים בחברון, אבל הראנו שאנחנו לא מוותרים בקלות והדבר החשוב ביותר הוא ש-35 צמתים נחסמו, וזה מראה שהעם איתנו ושיש התעוררות והתקוממות ציבורית כשמפנים יהודים. אני לא סופרת את כמות הדם שנשפך היום ואני שמחה שלא נשפך דם, אבל יותר חשוב מהפציעות זה הצמתים הסגורים".

"אני קיוויתי מאוד שהבית לא יתפנה", אמרה וייס בכאב, אך הוסיפה: "התוצאה של היום היא שאהוד ברק גמר את הקריירה הפוליטית שלו והוא יכול לחזור להיות איש עסקים. אילו היו משקיעים את אותה כמות מחשבה ואנרגיה שהשקיעו בפעולת הקומנדו בבית השלום במאמצים לשחרור גלעד שליט, הוא מזמן כבר היה איתנו".

המתנחלים הציתו מהומות בכל הגדה

וייס נעצרה אתמול במהלך פינוי בית המריבה, ובחקירתה נמסר לה צו הרחקה מנהלי משטחי יהודה חתום בידי אלוף פיקוד המרכז גדי שמני. לדברי צה"ל, הצו הוצא בעקבות מידע לפיו "וייס מהווה סכנה לביטחון הציבור ולסדר הציבורי בהימצאותה באזור יהודה". הצו תקף למשך חודש, ולרשות וייס הועמדו שלושה ימים להגשת ערעור עליו. שלושה אזרחים נוספים קיבלו אתמול צווי הרחקה מהגדה, בהם מתי שבו, תושב חוות מעון בן 33, שבעבר היה מעצורי מחתרת בת עין ונשפט לשתי שנות מאסר. ככל הנראה, הצווים הוצאו במסגרת היערכות כוחות הביטחון ליום שאחרי הפינוי.

אתמול בשעות הצהרים פינו צה"ל ומג"ב את בית המריבה בחברון, בו התבצרו עשרות בני אדם שהתעמתו עם כוחות הביטחון. כוחות גדולים של מג"ב פרצו לתוך הבית מכמה כיוונים, כשהם משתמשים בגז מדמיע ורימוני הלם. מד"א טיפל בשטח ב-35 בני אדם שנפצעו במצב קל. לבתי החולים בירושלים פונו במצב קל 13 בני אדם, מתוכם שלושה אנשי ביטחון, כמו כן פונו שני פצועים במצב בינוני. אחד הפצועים הוא שוטר שנפצע באורח בינוני מחומצה שהותזה על עינו.

העימותים במקום נמשכו גם לאחר הפינוי, והפכו למהומות שהתפשטו בכל רחבי הגדה. המתנחלים נכנסו לבית שפירא, שפונה לפני כשנה, ולמספר חנויות בשוק הסיטונאי בחברון. מקורות פלסטינים דיווחו, כי הם ירו על בתי פלסטינים, ניפצו שמשות, הבעירו צמיגים וניסו לשרוף כרמי פלסטינים. אב פלסטיני ובנו נפצעו באורח קשה מירי של המתנחלים. גם בקלקיליה ובכפר עזון תקפו מתנחלים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully